خبرگزاری کار ایران

در راستای پیشگیری از بیماری‌های دامی؛

بدن 104 هزار دام سبک و سنگین در مناطق محروم کرمانشاه سمپاشی شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۱۴۷

رئیس اداره شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از سمپاشی بدن 104هزار رأس دام سبک و سنگین و میزان 150 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام در مناطق محروم عثمانوند و جلالوند کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، تورج کرمیان از سم پاشی بدن دام و جایگاه‌های نگهداری دام مناطق محروم شهرستان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با همکاری سپاه ناحیه عشایری صورت گرفته است.

رئیس اداره شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه هدف از سمپاشی بدن دام و جایگاه‌های نگهداری دام را مبارزه با انگل‌های خارجی دام و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند (تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو، تیلریوز، لمپی اسکین و ...) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه  چهار اکیپ دامپزشکی در راستای این اقدام به مناطق محروم اعزام شده‌اند، اظهار کرد: دامپزشکان در این طرح اقدام به معاینه دام ها و بررسی بیماری‌ها کرده اند.

کرمیان خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار رأس دام سبک و 4 هزار رأس دام سنگین و میزان 150 هزار متر مربع جایگاه دام در 120 روستای بخش عثمانوند و جلالوند سمپاشی شده اند.

این مقام مسئول‌ضمن‌تشکر از فرمانده سپاه ناحیه‌عشایری، بیان داشت: در این‌طرح‌سپاه ناحیه عشایری با اکیپ های دامپزشکی شهرستان کرمانشاه نهایت همکاری را داشتند.

رئیس اداره شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه به دامداران توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه تلفات ناشی از بیماری‌های دام را با اداره دامپزشکی از طریق سامانه تلفنی 1512 و شماره پیامک 100010001512 در اسرع وقت در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز