خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی کرمان هشدار داد:

ادامه کلاهبرداری‌ها از طریق دستگاه عابر بانک

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۹۲

کلاهبرداران در شیوه جدید خود ضمن تماس تلفنی و در قالب سفارش انجام کار و یا تعلق جایزه، مبادرت به کلاهبرداری از نوع کارت به کارت می‌کنند.

ایلنا: رئیس پلیس آگاهی کرمان گفت: کلاهبرداران در شیوه جدید خود ضمن تماس تلفنی و در قالب سفارش انجام کار و یا تعلق جایزه، مبادرت به کلاهبرداری از نوع کارت به کارت می‌کنند.

به گزارش ایلنا از کرمان سرهنگ «پور رضاقلی» گفت: در این روش کلاهبرداران ضمن برقراری تماس تلفنی و در قالب دریافت خدمات، سفارش انجام کار و یا تعلق جایزه، مبادرت به کلاهبرداری از نوع کارت به کارت می‌کنند.

سرهنگ پور رضاقلی رئیس پلیس آگاهی کرمان افزود: کلاهبرداران در شیوه جدید خود با استفاده از تلفن‌های همراه اعتباری و یا تلفن‌های همگانی ثابت فعال در زندان‌ها که همانند شماره­‌های ثابت معمولی بر روی صفحه نمایشگر تلفن‌های مخاطب ظاهر می‌شود، دست به فعالیت‌های مجرمانه می‌زنند.

وی یادآور شد: در میان اقشار و حرفه‌های مختلف، یکی از ایده‌­آل‌ترین گروه‌های هدف برای تحقق اهداف مجرمانه این نوع از کلاهبرداران، افراد و گروه‌های فعال در حرفه پزشکی در تمامی سطوح و رده‌های آن هستند که در قالب مذاکرات تلفنی به عنوان قربانی جرم کلاهبرداری از نوع کارت به کارت انتخاب می‌شوند.

وی گفت: فرد مجرم بعد از مذاکره اولیه منجر به احراز توافق، شماره حساب بانکی فرد را مطالبه نموده تا مبلغی به عنوان پیش پرداخت و یا مبلغ کامل جایزه به حساب فرد واریز شود و بعد از آن و در تداوم‌‌ همان مذاکره معطوف به درآمدزایی، مجدداً با فرد تماس حاصل و اعلام می‌گردد که با وجود چندین مرحله تلاش، واریز وجه به حساب وی انجام نشده است.

پور رضا قلی ادامه داد: با‌‌ همان ادبیات کاملاً جذاب و بر مبنا و محور درآمد زایی، از فرد خواسته می‌شود که برای واریز شدن وجه به حسابش، به نزدیک‌ترین دستگاه عابر بانک مراجعه نماید اما بعد از مراجعه فرد به دستگاه عابر بانک و در تداوم‌‌ همان روند مذاکره کاملاً جذاب و امیدوار کننده به کسب درآمد، از فرد درخواست می‌شود برای واریز وجه، کارت خود را وارد دستگاه نماید.

وی اظهار داشت: بعد از آن، با طرح ادعاهای مختلف مانند تسلط بر سیستم‌های نرم افزاری بانک‌ها، آشنایی با کارمندان شبکه بانکی و دریافت کد­های مخصوص و ادبیاتی از این دست، از فرد خواسته می‌شود تا برای رفع مانع ایجاد شده و واریز شدن وجه به حساب بانکی­اش، در صفحه نمایشگر دستگاه عابر بانک دکمه‌هایی مشخص را فشار دهد که در واقع با انجام این مرحله از خواسته‌های فرد نا‌شناس، ابتدا زبان صفحه نمایشگر از فارسی به لاتین تغییر می‌یابد.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: بعد از تبدیل زبان صفحه نمایشگر به لاتین، فشار دادن سایر دکمه‌ها که معمولاً در قالب یک عدد چند رقمی است به تخلیه حداکثری موجودی کارت فرد و واریز همزمان به کارت فرد نا‌شناس در حال تماس منجر می‌شود.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست در مواجهه با این گونه موارد از اعتماد بی‌جا پرهیز کنند و مراتب را به پلیس گزارش دهند تا از سایر سرقت‌های احتمالی پیشگیری به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز