خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان کرمان خبر داد:

دستگیری هوش سیاه در عملیات هوشمندانه

کد خبر : ۱۰۹۲۹۹

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل سرقت ۶۰۰ میلیون ریالی در فضای مجازی با نام مستعار " هوش سیاه " در عملیت پیچیده و موفقیت آمیز این پلیس در کرمان خبر داد.

ایلنا: رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل سرقت ۶۰۰ میلیون ریالی در فضای مجازی با نام مستعار «هوش سیاه» در عملیت پیچیده و موفقیت آمیز این پلیس در کرمان خبر داد. سرهنگ «کامبیز اسماعیلی» با اعلام این خبر گفت: کار‌شناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی دریافتند فردی با نام «علیرضا. ن» با دسترسی به اطلاعات بانکی برخی افراد اقدام به نفوذ و برداشت غیر مجاز وجه از حساب آن‌ها می‌نماید.

گزارش ایلنا از کرمان وی افزود: در پی کسب این یافته پلیسی، تحقیقات و بررسی‌های لازمه در خصوص موضوع و شناسایی متهم در دست اقدام قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: در طول روند تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با هویت واقعی رضا. س، اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های استان کرمان بوده و با توجه به برداشت‌های متعدد غیر مجازی که داشته از سوی پلیس فتا استان زنجان نیز تحت تعقیب است.

رئیس پلیس فتا استان ابراز داشت: با توجه به آگاهی متهم از تحت تعقیب بودنش، اقدامات پی جویانه جهت دسترسی به متهم در دستور کار این پلیس قرار گرفت و در نخستین مرحله با رصد‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با سومین نام مستعار در فضای مجازی در حال فعالیت است.

» اسماعیلی «گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی و دستیابی به آی دی فیسبوک متهم با نام هوش سیاه محرز شد که متهم از علاقه مندان به هک و فعال در این زمینه است و در صفحه فیسبوک خود در این زمینه، تبلیغ‌های فراوان درج نموده و به دلیل خرابکاری در برخی سایت‌ها تحت تعقیب است.

وی اظهار داشت: پلیس فتا کرمان با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و با بهره گیری از روش مهندسی اجتماعی از حضور این فرد در مرکز استان مطلع شده و کلیه مکان‌هایی که حضور متهم در آن‌ها محتمل بود را تحت کنترل قرار دادند.

رئیس پلیس فتا افزود: در ‌‌نهایت عصر روز جمعه ماموران تیم عملیات این پلیس موفق شدند متهم را پس از حضور در یکی از کافی شاپ‌های شهر شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیرکنند.

وی بیان کرد: پس از دستگیری و در بازجویی‌های به عمل آمده و بررسی یک دستگاه لپ تاپ، سه دستگاه هارد اکسترنال، مودم و فلش مموری مکشوفه از متهم مشخص شد وی رضا. س ۲۲ ساله و دانشجوی اخراجی رشته کامپیو‌تر است.

وی گفت: هک اکانت اشتراک‌های ADSL یکی از شرکت‌های معتبر و دسترسی به بیش از ۳۰۰ اکانت اینترنت این شرکت، هک وایرلس خانگی چند شهروند و شرکت، نصب و فروش اکانت اینترنت ماهواره‌ای و هک و نفوذ به ایمیل‌ها و پیج‌های شخصی افراد از جرایمی است که این متهم در فضای مجازی مرتکب شده است.

» اسماعیلی «با بیان اینکه متهم در هک و دسترسی به اطلاعات حساب افراد و متعاقب آن برداشت غیر مجاز از این حساب‌ها فعالیت داشته، اظهار داشت: این فرد به دلیل این سرقت‌های اینترنتی از سوی پلیس فتا استان‌های زنجان، قم، مازندران، مرکزی و گیلان تحت تعقیب بود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پیشبرد اهداف این متهم، عدم توجه مالباختگان به توصیه و هشدارهای پلیس بود گفت: عدم استفاده از صفحه کلید مجازی و خرید‌های اینترنتی از صفحات ساختگی و غیر معتبر مهم‌ترین دلایل سوء استفاده سارق در فضای مجازی بود.

وی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی پرونده مشخص شد متهم پس از دستیابی به اطلاعات حساب افراد، با افتتاح چندین فقره حساب جعلی اقدام به خارج نمودن وجه از این حساب‌ها و انتقال به حساب‌های جعلی می‌نموده و با بهره گیری ازاین شگرد تا این مرحله تحقیقات، مبلغی بیش از ۶۰۰ میلیون ریال را تحصیل و با استفاده از این وجوه اقدام به خرید خودرو، تلفن همراه، لپ تاپ و تعدادی دستگاه هارد اکسترنال و موارد دیگر نموده است.

سرهنگ» اسماعیلی «با شرح اوصاف فوق اظهار داشت: با عنایت به اینکه نتایج حاصله نتیجه ۴۸ ساعت بازجویی از متهم می‌باشد و به دلیل اینکه متهم فعالیت خود را در پروسه زمانی سه ساله انجام داده است، دستیابی به اطلاعات جامع و تکمیلی، شناسایی ابعاد پنهان پرونده و سایر فعالیت‌های مجرمانه احتمالی صورت گرفته از ناحیه متهم مستلزم انجام تحقیقات و بررسی دقیق‌تر در بازه زمانی بیشتر می‌باشد، که نتایج حاصله در اخبار بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز