خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت گاز استان کرمان:

افزایش ۴۶ درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش صنایع منشعب از خط انتقال

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۵۸

مصرف گاز در صنایع منشعب از خط انتقال و نیروگاههای کرمان در مهرماه سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری و قابل قبولی در پی داشته است.

کرمان - ایلنا: سرپرست شرکت گاز استان کرمان در خصوص افزایش مصرف گاز در صنایع منشعب از خط انتقال که همراه با رشد تولید کیفی و بهره وری بالا بوده گفت: در مهر ماه سالجاری در حدود ۲۷ میلیون ۳۴۲ هزار متر مکعب مصرف گاز نموده‌اند که این مقدار در مقایسه با سال گذشته در همین ماه ۴۶% افزایش مصرف داشته است.

به گزارش ایلنا از کرمان ودیعتی افزود: این افزایش مصرف گاز همزمان با طرح‌های هدفمندی یارانه‌ها بیانگر رشد تولید بخش صنعت این استان و افزایش تعداد آن‌هاست.

وی تصریح نمود: در حال حاضر تعداد ۴۹۶ صنعت منشعب از خط انتقال در استان کرمان گاز دار می‌باشند که ۵۰ صنعت آن از مهر ماه سال گذشته تا کنون به مدار مصرف گاز اضافه شده است.

وی گاز را محور توسعه دانست و در ادامه گفت: یکی از اصلیترین سیاست‌های بخش انرژی کشور، بهره گیری هرچه بیشتر از منابع گاز طبیعی و افزایش سهم گاز در الگوی مصرف حاملهای انرژی در تمامی بخشهای اقتصادی، بدلیل بهره‌مندی ایران از ذخایر عظیم گاز طبیعی است.

وی خاطر نشان نمود:، با اتخاذ تدابیر لازم در نظر است جایگزینی گاز طبیعی در واحدهای صنعتی عمده را بعنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفته که بر طبق آن، سهم گازطبیعی در سبد سوخت مصرفی بخش در سالهای کنونی افزایش یافته است.

مهندس ودیعتی در خاتمه گفت: امید است با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی این نعمت تجدید ناپذیر که امانتی است برای نسلهای آینده کوشا بوده و همشهریان با رعایت توصیه‌های ایمنی و صرفه جویی و بهینه مصرف نمودن گاز شاهد کمبود گاز در هیچ یک از بخش‌های مصرفی استان کرمان نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز