خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد:

رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۴۲

رسانه ها به عنوان یکی از اجزای فرهنگ ساز و تامین کننده امنیت می توانند در حوزه آسیب های اجتماعی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

کرمان - ایلنا: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: رسانه‌ها در حفظ و تحکیم امنیت ملی، چه به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری و بالا بردن توان انتخاب جامعه، افزایش مشارکت، رقابت و پویایی شهروندان، نهادینه کردن نظام ارزشی و سبک زندگی اسلامی بسیار تاثیر گذار هستند.

به گزارش ایلنا از کرمان چناریان افزود: فرآیند پر شتاب ارتباطات جهانی که حاصل توسعه کمی و کیفی رسانه‌های نوشتاری، پخش جهانی شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و شبکه‌های ماهواره‌ای، جریان‌های فرامرزی اطلاعات و رواج بین المللی رسانه‌های کوچکی مانند تلفن همراه می‌باشد، چشم انداز گسترده‌ای از امنیت ملّی، عوامل بقا و موانع آن را ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و وسایل ارتباطات جمعی می‌توانند با دو چهره سازنده و ویرانگر خود در روند پاسخگویی به نیازهای ملی و تهدیدهای بین المللی ظاهر می‌شوند، ابراز داشت: منفعل ساختن فکری و فرهنگی جامعه در زیر رگباری از اطلاعات و اخبار از هم گسیخته، تحریف واقعیت‌ها، تولید بی‌امان رویا و گسترش شتابان ارزش‌های ضد دین جهان صنعتی و مادی اندیش، از جمله تهدیدات رسانه‌های غربی و به خصوص شبکه‌های ماهواره ایست که باید مراقب آنان بود.

مقام ارشد انتظامی استان بیان داشت: اصحاب خبر و رسانه قدرت آن را دارند که با تقویت همبستگی ملّی و هماهنگی میان بخشهای مختلف اجتماعی در عین حفظ تفاوت‌ها، قدرت فهم، ادارک، تحمل و انتخاب فعال جامعه و در ‌‌نهایت سطح و عمق امنیت ملی را بالا ببرند.

وی ضمن اشاره به اینکه خبرنگاران بازوان نیروی انتظامی در ارتقاء احساس امنیت در جامعه هستند گفت: خبرنگاران می‌تواند با ارائه نقد منصفانه و امانت داری در اطلاع رسانی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی گام بردارند.

سردار «چناریان» تاکید کرد: تقویت و گسترش ارتباط متقابل رسانه‌ها و نیروی انتظامی موجی افزایش اعتماد عمومی به پلیس شده و نگاه رسانه به جامعه باید با رویکرد درمانگرانه باشد که بتوان از وقوع جرم و افزایش بزه اجتماعی جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز