خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

رفتار استاد، الگویی عملی برای دانشجوست

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۳۸۰

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در شیوه پیشگیری رفتاری باید طوری عمل شود که استاد الگو باشد و الگو بودن بهترین نوع تربیت و مربی گری‌ست.

کرمان - ایلنا: حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی درنشست هم اندیشی استادان دانشگاه شهید باهنر با موضوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی افزود: در بحثپیشگیری رفتاری، حداقل کار اینست که استاد(دانشگاه – حوزه) خود باید حداقل از یکسری کاستی‌ها و نواقص علنی و آشکار مبرا باشد.

به گزارش ایلنا از کرمان این مقام قضایی با تاکید به اینکه وجود فعالیت‌های پیشگیری گفتاری در حین هزینه بر بودن لازم است، گفت: متأسفانه در حال حاضر به سمت و سویی درحال حرکتیم که شیوه‌های گفتاری در امر پیشگیری در حال کم اثر‌تر شدن هستند، به این معنا که حرف زیاد زده می‌شود اما اثر بخشی ندارد ودلیل آن عدم اعتقاد گوینده به صحبت‌هایش می‌باشد ونیز یکسری موانع دیگر که حرف گوینده را کم اثر یا خنثی می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه استاد، دانشجو را تربیت می‌کندافزود: استاد می‌تواند شیوه و بنای زندگی دانشجو را طرح ریزی نماید.

حجت الاسلام توکلی گفت: در انتخاب استاد بایستی دقت کافی داشت، زیرا تاثیر استاد خوب، هم موثر‌تر، عمیق‌تر وهم ماندگار‌تر است.

وی تاثیر پذیری دانشجویان از وضعیت ظاهری وادب در کلام استاد را زیاد دانست و تاکید کرد: کمبود رابطه عاطفی و معنوی بین استاد و دانشجو در دانشگاه نسبت به حوزه علمیه ضعیف‌تر است.

علی توکلی با اشاره به اینکه انسان در دو مقوله اخلاقیات و عرفیات نیاز به استاد و مربی دارد تصریح کرد: این مهم امروزه درحال تنزل و کم رنگ شدن است.

وی اظهار داشت: دانشجو بدلیل اینکه از خانواده و شهر خود جدا شده، فشارهای روحی، بسترهایی برای ورود به بعضی از سوء رفتارهایی که عاقبت خوبی ندارند، برای وی می‌شود.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: مسئولین دانشگاه وظیفه دارندتا آسیب‌ها و دام‌های پیش روی دانشجو را به محض ورود به او اطلاع دهند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه متأسفانه فقط منحصر به مسائل سیاسی شده است وچه اشکالی دارد در این جلسات معضلات اجتماعی نیز بررسی شود.

وی همچنین وجود خوابگاههای خود گردان را بدلیل نبود نظارت کافی بر آن‌ها مشکل سازدانست.

وی با اشاره به اینکه دادگستری‌ها ظرفیت خوبی را برای تعامل با دانشگاه‌ها دارند واین در تجربه وتحلیل آمار به اثبات رسیده است گفت: این جلسه شروع خوبی می‌تواند برای تعامل بیشتر باشد.

رییس کل دادگستری استان در پایان برای حضور مسئولین قضایی در بین دانشجویان برای بیان آسیب‌ها ومعضلات اجتماعی اعلام آمادگی نمودوتأکید کرد: دادگستری علاقه‌ای برای ورود به مسائل سیاسی ندارد زیرا در ماهیت کاری دادگستری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز