خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

املاک بافت قدیم در سال آینده ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت می‌یابند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۱۸

شهردار کرمان از رشد قیمت و رشد ارزشی املاک و ساختمان‌های موجود در بافت قدیم خبر داد و گفت: در سال آینده املاک بافت قدیم ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت می‌یابند

کرمان - ایلنا: سیف‌الهی با تاکید بر همکاری سازمان میراثفرهنگی و شهرداری کرمان در احیاء بافت تاریخی شهر، افزود: رقم بسیار خوبی در بودجه سال آینده برای احیاء بافت قدیم در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از کرمان شهردار کرمان از بازسازی مغازه‌های بر خیابان شریعتی خبر داد و گفت: بدنه‌سازی دو طرف خیابان شریعتی سال آینده اجرایی می‌شود.

شهردار کرمان از احیاء برخی کوچه‌های قدیمی کرمان از جمله کوچه بازار عزیز خبر داد و گفت: بهسازی میدان شهدا و میدان توحید، بافت قدیم کرمان را متحول می‌کند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی شهروندان نسبت به بافت تاریخی و قدیم شهر کرمان گفت: پارک خودرو در اطراف میدان توحید، سبب نازیبایی این میدان تاریخی شده است.

سیف‌الهی با تاکید بر همکاری سازمان میراثفرهنگی و شهرداری در احیاء و زیباسازی بافت تاریخی شهر کرمان، افزود: رقم بسیار خوبی در بودجه سال آینده برای احیاء بافت قدیم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: داشته‌های فرهنگی بسیار، به پاتوق مجرمان و مکانی جرم‌خیز تبدیل شده است که شایسته کرمان نیست.

وی با بیان اینکه در تلاشیم با همکاری میراثفرهنگی، در محل بازار میدان قلعه و قلعه محمود، بازار صنایع دستی کرمان را راه‌اندازی کنیم، گفت: با همکاری شهروندان به زودی از ساختمان‌های قدیمی و تاریخی به عنوان فرهنگسرا، سرای محله و غیره استفاده می‌شود.

سیف‌الهی با اشاره به جلوگیری از حاشیه نشینی در کرمان تصریح کرد: حاشیه نشینی بار سنگینی بر دوش شهرداری و سایر نهادهای خدمات رسان تحمیل می‌کند که تلاش داریم از گسترس حاشیه نشینی در کرمان جلوگیری کرده و حاشیه نشینان را ساماندهی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد امید به زندگی در بافت قدیم، گفت: با بهسازی بافت قدیم و ایجاد امکانات رفاهی بیشتر و مطلوب‌تر، زمینه برای بازگشت ساکنان بافت قدیم به محله آباء و اجدادیشان فراهم می‌شود.

شهردار کرمان بافت تاریخی را به عنوان ریشه فرهنگی و تاریخی این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: باید زندگی در بافت قدیم جریان یافته و رونق گذشته خود را بازیابد.

وی با اشاره به جمع‌آوری تیرهای برق سیمانی موجود در حاشیه میدان توحید، گفت: در بهسازی و زیباسازی این می‌دان، از تیر برق و نیمکت چدنی استفاده می‌شود که با پیشینه این محدوده تاریخی همخوانی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به رکود اقتصادی سال‌های اخیر در کشور، گفت: شهرداری کرمان نیز با این مشکل روبه‌رو بوده، اما با این وجود برای اتمام پروژه‌های در دست انجام تلاش می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز