خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کرمان اعلام کرد:

برخورد قانونی با قانون شکنان در روزهای پایانی سال

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۸۷۵

با هرگونه سوء استفاده از ایام پایانی و چهارشنبه آخر سال و افراد قانون شکن برابر قانون برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: با هرگونه سوء استفاده از ایام پایانی و چهارشنبه آخر سال و افراد قانون شکن برابر قانون برخورد می‌شود.
به گزارش ایلنا ازکرمان موحد افزود: ایجاد حریق، سد معبر –ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم –تحریکات ضد اخلاقی و ضد ارزشی و هم چنین توزیع و مصرف غیر مجاز مواد محترقه و منفجره از جمله مصادیق این موضوع بوده و جرم محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: برابر ماده ۶۱۱ قانون مجازات اسلامی به عنوان مخلفین در نظم و آسایش و آرامش عمومی برای این گونه افراد مجازات حبس سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق تعیین شده است.
موحد بیان داشت: چنانچه هر یک از موارد فوق و هم چنین انجام حرکات غیر متعارف و خطرناک نیز توسط سرنشینان خودرویی صورت پذیرد، مأمورین انتظامی موظف به توقیف خودرو مذکور و دستگیری راننده آن بوده و پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی معرفی نمایند.
این مقام قضایی گفت: باستناد مواد قانونی تصریحی در بند ۲ ماده یک و ماده ۲ قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، عاملان تهیه و توزیع، اختفاء و نگهداری و مصرف مواد محترقه و منفجره غیر مجاز نیز در صورت عرضه و فروش مواد مذکور به حداکثر مجازات مقرر قانونی محکوم می‌شوند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان با تاکید بر این نکته که دادسرا‌ها و ضابطین قضایی به موجب وظایف قانونی خود و به منظور حفظ ثبات امنیت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی موظف هستند قاطعانه نسبت به تحرکات مجرمانه در روزهای پایانی سال و عاملان آن برخورد نمایند.
موحد افزود: از همه اقشار جامعه خصوصاً خانواده‌ها، مربیان و مسئولان مراکز آموزشی می‌خواهم تا با تعامل شایسته و صمیمانه با مراجع انتظامی و قضایی هشدارهای لازم را به نوجوانان و جوانان در خصوص اجتناب از اقدامات خلاف قانون بدهند.
این مقام قضایی در پایان از کلیه شهروندان کرمانی خواست تا ضمن رعایت قانون حفظ و نظم عمومی، هر گونه اطلاع از حمل و تهیه و توزیع مواد محترقه و هم چنین اخلال در نظم عمومی و مزاحمت را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز