خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان کرمان اعلام کرد:

استقبال بی‌نظیر مردم از جشنواره نمایش‌های آئینی

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۱۰

استقبال مردم از جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان در روستای ده زیار بی‌نظیر است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اقبال مردم برای تماشای مجالس تعزیه غریب، گفت: استقبال مردم از جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان در روستای ده زیار بی‌نظیر است.
به گزارش ایلنا از کرمان سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان در حاشیه برگزاری نهمین شب از برگزاری اولین جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان در روستای ده زیار از توابع بخش چترود که با حضور فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز همراه بود، گفت: تمرین و اجرای مجالس تعزیه غریب توسط گروه‌های تعزیه استان کرمان شایسته تقدیر است.
وی با بیان اینکه قریب ۴ سال است که گروه‌های تعزیه کرمان به سمت اجرای مجالس تعزیه غریب حرکت کردند و پیشرفت خوبی هم در این زمینه داشتند، خاطر نشان کرد: قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای بیشتر مجالس تعزیه غریب و با کیفیت بهتر خواهیم بود.
سالاری افزود: در سوگواره‌های تعزیه‌ای که در آینده برگزار می‌شود بخش ویژه سوگواره را اجرای مجالس تعزیه غریب می‌گذاریم تا رغبت گروه‌ها نیز به اجرای این مجالس بیشتر شود.
وی با بیان اینکه تمام مجالس معروف تعزیه در استان اجرا می‌شود، گفت: بهتر است مجالس معروف فقط در دهه اول ماه محرم شبیه خوانی شود و در سایر ایام سال به مجالس غریب پرداخته شود.
رئیس شورای تعزیه استان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از اولین جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان در روستای ده زیار، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره نمایش‌های آئینی در کرمان حرکت نویی بود که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته و برای خودم فرا‌تر از حد انتظار بود.
وی خاطر نشان کرد: مردم از کار خوب استقبال می‌کنند و امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری به مسئله فرهنگ اشاره داشتند بتوانیم با همکاری خود گروه‌های تعزیه اجراهای بیشتری در سطح استان داشته باشیم.
گفتنی است نهمین شب از برگزاری اولین جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان در روستای ده زیار با اجرای مجلس تعزیه غریب، «آزمون سیاوش» همراه بود.
شایان ذکر است اولین جشنواره نمایش‌های آئینی کرمان که به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان کرمان با حضور ۱۲ گروه تعزیه خوانی و پرده خوانی از سراسر استان از ۲۱ فروردین آغاز شده تا ۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز