خبرگزاری کار ایران

داستان عمومی و انقلاب کرمان:

تخلفات پزشکی را باید جدی گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۸۴

در صورتی که شکایت یا نارضایتی از یک پزشک به واحدهای ذیربط ارایه می‌شود، باید مطابق قانون مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: در صورتی که شکایت یا نارضایتی از یک پزشک به واحدهای ذیربط ارایه می‌شود، باید مطابق قانون مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایلنا از کرمان یداله موحد در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: مردم در زمانی که به دستگاه‌های نظارتی در حوزه پزشکی مراجعه می‌کنند، نگاه‌شان این است که برخی از این دستگاه‌ها در قضاوت‌های خود، جانب همکاران خود را نگه می‌دارند که باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که در صورت مراجعه به مراجع ذیصلاح و ارایه اعتراض یا نارضایتی خود به شکایت آن‌ها مطابق قانون رسیدگی می‌شود.
وی گفت: توجه به اخلاق حرفه‌ای باید بیش از پیش در تمامی حرفه‌ها از جمله در پزشکی مورد توجه قرار گیرد و پزشکان با سعه صدر بیشتری پاسخگوی بیماران و انجام اقدامات درمانی باشند.
دادستان کرمان ادامه داد: در رابطه با مسایل حوزه سلامت و درمان ایراداتی مطرح است و اشکالاتی وجود دارد که باید مطرح شده و برای آن‌ها چاره اندیشی شود.
وی تاکید کرد: تخلفات حوزه پزشکی در قیاس با خدمات پزشکی صورت گرفته، کم و ناچیز است و جا دارد که از مجموعه پزشکی و درمانی تقدیر شود.
وی وجود تخلفات ساختاری را یک ایراد جدی در حوزه سلامت دانست و گفت: در برخی موارد، تخلفات، ناشی از کمبود امکانات است و باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.
این مقام قضایی بیان کرد: در برخی موارد بین اعلام نظر پزشکی قانونی و نظام پزشکی در تعیین قصورات وحدت رویه وجود ندارد که این امر موجب سردرگمی قاضی می‌شود و باید برای کمیسیون‌های تخصصی نظام پزشکی تدبیر جدی اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که پرونده‌های پزشکی به شعب خاصی ارجاع شود.
وی تاکید کرد: در حوزه سلامت افراد غیر متخصص نباید ورود یابند و اجازه نمی‌دهیم افراد غیرمتخصص به سلامت افراد جامعه ضربه وارد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز