خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طرح جامع فرصت های سرمایه گذاری در استان را تهیه کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۵۶

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز جدی استان برای تهیه سند راهبردی استان بر تهیه طرح جامع فرصت های سرمایه گذاری در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد.

پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری برای آینده استان نیازمند ارائه یک طرح جامع است، گفت: شش ماه از قول سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای تهیه طرح جامع فرصت‌های سرمایه گذاری استان گذشته ولی اقدام قابل قبولی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از کرمان وی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های بزرگی در استان انجام شده اما بدلیل عدم وجود این طرح بسیاری از زیرساخت‌ها دیده نشده است، افزود: استان کرمان در سال‌های آینده از ظرفیت خوبی در زمینه تولید فولاد، کنستانتره و گندله برخوردار می‌شود ولی هنوز در زمینه حمل و نقل این مواد و تامین برق واحد‌ها دچار مشکل هستیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه همه کارهایی که در استان در رابطه با معادن انجام شده است به ۱۰ درصد نمی‌رسد، خاطر نشان کرد: ظرفیت معدنی استان بسیار زیاد است که باید برنامه ریزی دقیقی برایتوسعه آن تهیه شود.

وی تصریح کرد: در بخش معدن، معادنی که ثبت شده ولی بهره برداری انجام نمی‌شود باید باطل شده و مزایده جدید برگزار شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هر چه سریع‌تر باید طرح جامع فرصت‌های سرمایه گذاری استان تهیه شود تا نمایندگان کرمان خلا‌های پبرامونی این طرح‌ها را تعریف کنند، گفت: تصویر دقیقی از وضعیت فعلی استان وجود ندارد و برنامه دقیقی برای وضعیت استان در بلند مدت نیست.

وی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان موظف است تا پایان خرداد ماه امسال با توجه به وقتی که از قبل داشته طرح جامع فرصت‌های سرمایه گذاری در استان را تهیه کند و هر جا نیازمند همکاری است به مجمع نمایندگان استان کرمان گزارش دهد.

گفتنی است که ارائه هر چه سریع‌تر طرح جامع فرصت‌های سرمایه گذاری در استان با تفکیک شهرستانی مورد تاکید همه نمایندگان استان قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز