خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان هشدار داد:

بیش از ۳۰% کمبود آب داریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۶۱

سطح آب‌های زیرزمینی استان کرمان ۱۵۰ متر بوده که به ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر رسیده و کیفیت آب نیز بسیار پایین آمده است و این امر برای استان کرمان یک فاجعه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: میانگین بارندگی استان کرمان ۱۴۰ میلیم‌تر در سال است و با توجه به وسعت استان، ۹۹ درصد از آب شرب و صنعت مورد نیاز کرمان از طریق منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان درنشست خبری افزود: ۹۹ درصد از آب شرب و صنعت مورد نیاز کرمان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود.

طاهری اظهار داشت: سطح آب‌های زیرزمینی استان کرمان ۱۵۰ متر بوده که به ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر رسیده و کیفیت آب نیز بسیار پایین آمده است و این امر برای استان کرمان یک فاجعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آبدهی چاه‌های استان کرمان به ۲۰ لیتر بر ثانیه رسیده است، تصریح کرد: کمتر شهری مانند کرمان است که از جهت تامین آب ۱۰ سال در تلاش باشد و به نتیجه نرسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با اشاره با وضعیت بحرانی آب شرب استان گفت: کرمان را دریابید که یک فاجعه در انتظار مردم کرمان است.

طاهری افزود: شرکت آب و فاضلاب برای هر مترمکعب آب در کرمان یک‌هزار تومان هزینه می‌کند و با قیمت ۳۸۹ تومان در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: ما در کرمان تنها یک چهارم هزینه قیمت تمام شده آب را از مصرف کننده دریافت می‌کنیم و ۵۰ درصد از مبلغ دریافتی نیز برای قرائت، محاسبه، چاپ و توزیع قبض‌ها هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز