خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب شهر کرمان:

در تابستان با کمبود ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه مواجه می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۳۸

با توجه به خشکسالی های اخیر، افت سطح آب های زیرزمینی شهر کرمان، افزایش جمعیت شهر نشینی و محدودیت منابع آب، استحصال آب شهروندان کرمانی در چند سال گذشته با مشکل جدی روبرو شده است.

مدیر امور آب شهرستان کرمان گفت: در تابستان سال ۹۱ حدود دو هفته در شهر کرمان افت فشار داشتیم و علیرغم پیگیری‌های مداوم و مستمر مدیریت آب و فاضلاب کرمان در خصوص حفر و تجهیز چاههای جدید، جابجایی تعدادی از چاه‌ها و ارائه راهکارهای صرفه جویی به شهروندان در سال ۹۲ این مدت زمان به دو ماه افزایش پیدا کرد و در تابستان سال گذشته ۳۰۰ لیتر کمبود آب در ثانیه داشتیم.

به گزارش ایلنا از کرمان زین الدینی در ادامه گفت: با وجود اینکه تا اوایل فصل تابستان ۱۱ حلقه چاه جدید در دشتهای جوپار، ماهان و قریه العرب به بهره برداری می‌رسد و همچنین حدود ۲۵ حلقه چاه مهندسی مجدد شده است متاسفانه کمبود آب به میزان ۵۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی می‌شود.

وی خطاب به شهروندان گفت: به کلیه شهروندان توصیه می‌شود در زمینه صرفه جویی در مصرف آب، ‌‌نهایت تلاش خود را معمول داشته تا آبی که با این شرایط سخت و دشوار تامین و توزیع می‌گردد به همه شهروندان رسیده و شاهد بی‌آبی در هیچ کجای سطح شهر نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین توصیه می‌گردد شهروندان از نصب پمپ به طور مستقیم بر روی شبکه توزیع آب خودداری کرده تا شرایط استفاده از آب برای سایر شهروندان با فشار مناسب فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز