خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته‌ی امداد کرمان خبر داد:

برگزاری همایش فرهنگ زکات با مدیریت جهادی

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۵۳

همایش فرهنگ زکات با مدیریت جهادی با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمهٔ جمعه کشور در کرمان برگزار می‌شود.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیتهٔ امداد استان کرمان گفت: همایش فرهنگ زکات با مدیریت جهادی با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمهٔ جمعه کشور در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدکاظم رجایی در نشست خبری افزود: به همت کمیته امداد استان و با هم‌کاری اعضای ستاد زکات همایش فرهنگ زکات با مدیریت جهادی با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری ائمهٔ جمعه کشور صبح پنج‌شنبه ۸ خردادماه در سالن اجتماعات برق منطقه‌ای کرمان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را ترویج و فرهنگ‌سازی در زکات و یک‌سان‌سازی جمع‌آوری زکات درسطح استان ذکر کرد.

وی تصریح نمود: کمیته امداد استان کرمان در سا ل گذشته مبلغ۷ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان زکات در استان کرمان جمع‌آوری شد که این میزان درمقایسه با سال۹۱ دو برابر رشد داشته است.

درادامه این نشست مسئول ستاد زکات کمیته امداد استان کرمان گفت: در حال حاضر ۲۰ روحانی مسئول جمع‌آوری زکات در سطح استان کرمان هستند.

حجت اسلام طاهری افزود: درحال حاضر۵۰ نفر کار تبلیغ زکات را انجام می‌دهند.

وی باذکر این مطلب که استان کرمان در زمینهٔ محصولاتی که به آن زکات تعلق می‌گیردجز استان‌های برخوردار کشور می‌باشدافزود: در قالب زکات مستحبی۱۲ تن گوجه‌فرنگی در شهرستان رودبارجمع آوری شد که در بین مددجویان تحت حمایت کمیتهٔ امداد شهرستان‌های راور، بردسیر، بافت و شهداد توزیع شد.

وی یاد آورشد: درخصوص جمع‌آوری زکات در هر منطقه، براساس مصوبهٔ مجلس شورای اسلامی مقرر شد دولت معادل زکات جمع‌آوری شده بودجه اختصاص دهد که متاسفانه دولت فقط به ۱۰ درصد از تعهدات خود را در این زمینه عمل می‌کند.

مسئول ستاد زکات کمیته امداد استان کرمان گفت: زکات جمع‌آوری شده درهر منطقه وروستا در‌‌ همان محل هزینه‌ می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز