خبرگزاری کار ایران

فرمانداری شهرستان کرمان خبر داد:

توزیع ۶۴ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان مجموع اعتبارات شهرستان کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۱۱

در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۶۴ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان اعتبارات مربوط به تملک دارایی، الزامات و ماده ۱۸۰ بین ۵۳ دستگاه اجرایی توزیع شد.

در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان ۶۴ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان اعتبارات شهرستان کرمان توزیع شد.

به گزارش ایلنا از کرمان در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان با حضور نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۶۴ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان اعتبارات مربوط به تملک دارایی، الزامات و ماده ۱۸۰ بین ۵۳ دستگاه اجرایی توزیع شد.

فرماندار کرمان ضمن برشمردن میزان تخصیص هر یک از ادارات دولتی گفت: اعتبارات عمرانی در سه قالب توزیع می‌شود که مبلغ ۳۲ میلیارد و ۲۳۸ میلیون تومان این بودجه مربوط به تملک دارایی، ۳ میلیاردو ۳۶۳ میلیون تومان بخش الزامات و ۲۹ میلیارد تومان مربوط به ماده ۱۸۰ است.

توحیدی خاطرنشان کرد: امسال یکی از سالهای خوب در بحثبودجه مملکت است بودجه در وقت قانونی خود تحویل مجلس شد و ارقام بودجه‌های عمرانی مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است و این امید وجود دارد که تا پایان خرداد ماه کلیه موافقت نامه‌ها بین دستگاههای اجرایی و معاونت برنامه ریزی آماده شود.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان افزود: تلاش ما براین است تا با اعتباراتی که امسال تخصیص داده می‌شود پروژه‌های نیمه تمام را کامل و حتی الامکان کارهای شاخص و ماندگاری برای شهرستان انجام دهیم.

توحیدی گفت: سعی مدیران باید براین باشد که حتی الامکان به اندازه‌ای که در حوزه تملک دارایی اعتبار برای آن‌ها مد نظر گرفته می‌شود به‌‌ همان میزان هم از محل اعتبارات ملی و درآمد بودجه‌های خود ادارات تامین اعتبار نمایند.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مباحثکار‌شناسی مجلس در خصوص میزان اعتبارات عمرانی در لایحه دولت اذعان داشت: به دلیل پایین بودن میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه دولت و اعتراضات نمایندگان، مقرر شد مبلغی اعتبار مطابق با نظر نمایندگان به استان‌ها اختصاص یابد تا براساس طرح‌ها و پروژه‌های موجود استانی توزیع شود.

در ادامه پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: درکشور ما ۸۵ درصد از بودجه صرف امور جاری و ۱۵درصداز آن در طرح‌های عمرانی و تملک دارایی هزینه می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی خاطرنشان کرد: سرانه سوخت مردم ایران بسیار بالاست اگر مصرف سوخت استان را بتوانیم به ۵۰% کاهش دهیم نصف درآمد حاصل از آن به خود استان بر می‌شود.

وی افزود: بودجه‌ای که می‌توان از راه صرفه جویی در مصرف سوخت و سایر انرژی‌ها تامین کرد بیشتر از کل بودجه استان است.

پورابراهیمی ادامه داد: تغییر کاربری برخی ساختمانهای دولتی راه دیگری است که می‌توان از طریق آن به بودجه دستگاه‌ها کمک کرد به طور مثال با تغییر کاربری برخی مدارسی که در خیابانهای اصلی قرار گرفته‌اند می‌توان ساختمانی جدید و مجهز برای مدرسه در جایی دیگر بنا کرد و از این ساختمان نیز استفاده تجاری به عمل آورد.

این مقام مسئول چشم انداز آینده اقتصادی کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: آینده اقتصادی کشور به فضل الهی امید بخش است و شاید تا پایان سال جاری بتوانیم اصلاحیه‌ای بر بودجه فعلی بزنیم تا میزان اعتبارات را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز