خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر کرمان

لزوم پوشش بیش‌تر اخبار توسط رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۹۶

با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف در نشست های شورا علاوه بر این‌که اعضای نسبت به آن‌چه که بیان می‌کنند توجه بیش‌تری خواهند داشت، مردم هم با فعالیت‌ شورای درخصوص دفاع از حقوق خودشان توسط اعضاءآشناخواهند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نشست عمومی اعضا بر ارایه‌ی اخبار فعالیت‌ها و اقدامات شورای شهر کرمان تاکید و خواستار حضور خبرنگاران در نشست‌های عمومی شورای شهر و پوشش اخبار توسط رسانه‌هاشد.

به گزارش ایلنا ازکرمان مویدی با اشاره به تلاش‌های شورای شهر کرمان از آغاز کار شورا تاکنون، اظهار داشت: در نزدیک به یک سالی که از عمر شورا می‌گذرد، شورای شهر مصوبات و فعالیت‌های قابل‌توجهی داشته است؛ اما آن‌گونه که باید اقدامات شورا از سوی صدا و سیما و رسانه‌های مختلف انعکاس پیدا نکرده است؛ بنابراین نیازمند هم‌راهی بیش‌تر صدا و سیما و سایر رسانه‌ها برای انعکاس اخبار شورا هستیم.

دراین نشست رییس کمیسون خدمات شهری نیز در این خصوص با اشاره به انعکاس اخبار شورا توسط نشریه‌ی کرمان‌شهر، گفت: از آن‌جایی که مردم کم‌تر به مطالعه‌ی نشریات می‌پردازند، نیاز است تا صدا و سیمای مرکز کرمان در خصوص انعکاس مصوبات و فعالیت‌های شورای شهر هم‌کاری کند.

رویا دیوان‌بیگی افزود: متاسفانه شهروندان کرمان چندان اطلاعی از فعالیت‌های شورای شهر کرمان ندارند؛ بنابراین از صدا و سیمای مرکز کرمان تقاضا داریم نسبت به ارایه‌ی گزارش‌های اجمالی از نشست شورای عمومی و سایر فعالیت‌های شورای شهر کرمان اقدام کند.

درادامه همچنین رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان هم در این رابطه بر حضور خبرنگاران نشریات مختلف در نشست شورای عمومی تاکید کرد.

منصوری ادامه داد: هیچ خبری از اعضای شورای شهر کرمان در نشریات مختلف شهر نیست؛ بنابراین اعضای شورای شهر هم باید بیش‌تر فعال و نسبت به مصاحبه و انعکاس اخبار در نشریات مختلف اقدام کنند.

کمال جوانمرد عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان این‌که اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم باید پاسخ‌گوی شهروندان باشند، اظهار داشت: متاسفانه هیچ مصاحبه و گزارش عملکردی توسط صدا و سیما از شورای اسلامی شهر کرمان منعکس نمی‌شود، اما در این خصوص باید دید که آیا از سوی روابط عمومی شورا اخبار به صدا و سیما ارسال شده است یا خیر.

جوانمرد هم‌چنین بر ضرورت بیش تر نشریه‌ی کرمان‌شهر بر تبیین فرهنگ شهرنشینی تاکید کرد و بر رسالت این نشریه در بالا بردن فرهنگ عمومی اشاره داشت.

وی بر لزوم هماهنگی با معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف تاکید کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم بر لزوم انعکاس اخبار شورای شهر در رسانه‌ها تاکید کرد.

در این نشست هم‌چنین رییس شورای اسلامی شهر کرمان به انتخاب محمد خیراند‌یش به عنوان قائم مقام شهردار اشاره و از وی به عنوان فردی متعهد، توانمند و دل‌سوز یاد کرد.

در ادامه‌ نیز روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر کرمان به بیان آخرین مصوبات و موارد طرح‌شده در کمیسیون‌ها پرداختند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ به حضور نمایندگان شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: اخذ مبلغی اضافه بر حق انشعاب آب از شهروندان برای بازسازی شبکه‌ی فرسوده‌ی آب شهر کرمان از جمله مسایل طرح شده در کمیسیون برنامه و بودجه بود که مقرر شد این موضوع در نشست هفته‌ی آینده‌ی شورای عمومی با حضور طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیش‌تر بررسی و تصمیم‌گیری شود.

علی منصوری خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد شبکه‌ی آب شهر کرمان فرسوده است و نیاز فوری به بازسازی دارد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز از نشست مشترک این کمیسیون با کمیسیون مباحثکلان شورا خبر داد و اظهار داشت: در کمیسون مباحثکلان سه نامه‌‌ی شهرداری بررسی شد.

منصور ایرانمنش افزود: گاهی اوقات قسمتی از یک ملک در مسیر طرح قرار می‌گیرد، بنابراین شهرداری باید با مالک تهاتر کند که مقرر شد املاکی که در مسیر طرح قرار می‌گیرند بر اساس نرخ کارشناسی روز قیمت‌گذاری و ما‌به‌ازای آن را شهرداری در هنگام صدور پروانه لحاظ کند.

وی ادامه داد: این تصمیم باتوجه به در نظر گرفتن منافع شهروندان اتخاذ شد.

ایرانمنش خاطر نشان کرد: تغییر کاربری املاکی که وسعت آن‌ها زیر حد نصاب است، اما استعداد تجاری شدن دارند نیز از دیگر مواردی بود که در کمیسیون مطرح و مقرر شد باتوجه به در دست بررسی بودن جزییات طرح تفضیلی، این موضوع تا ابلاغ طرح تفضیلی مسکوت بماند.

وی افزود: در اخذ ۱۲ درصد عوارض بابت تغییر کاربری املاک نیز شبهاتی وجود داشت که بررسی این موضوع نیز به جلسه‌ی آینده‌ی کمیسیون موکول شد.

رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست به ارایه‌ی مسایل آموزش شهروندی توسط نشریه‌ی کرمان‌شهر اشاره کرد و اظهار داشت: نشریه‌ی کرمان‌شهر با انتشار مطالب و ویژه‌نامه‌هایی با موضوعات شهروندی نسبت به گسترش آموزش شهروندی اقدام می‌کند که جای تقدیر دارد.

زهرا لری بر فعالیت شهردار محله‌ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از شهردارمحله‌ها فعال و علاقه‌مند هستند؛ بنابراین برای افزایش انگیزه‌ی آن‌ها مقرر شد تا برنامه‌های تشویقی از جمله تجلیل از شهردار‌محله‌های برتر، استفاده‌ی شهردارمحله‌ها از زائرسرای شهرداری در مشهد مقدس و برنامه‌هایی از این دست در دستور کار قرار گیرد.

وی بر انتخاب شورایاران نیز تاکید کرد و گفت: باید همه‌ی اعضای شورا در این زمینه طرح و نظرات خود را ارایه کنند تا بتوانیم از افراد علاقه‌مند در قالب شورایاران بهره ببریم.

لری به فعالیت شهرداری در مراسم مختلف از جمله ارتحال امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان به عنوان مسئول کمیته‌ی تبلیغات ستادهایی که در ایام مختلف سال برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم تشکیل می‌شود، در زمینه‌ی فضاسازی سطح شهر فعالیت خوبی دارد.

وی به دعوت از رییس پلیس شهرستان کرمان در نشست آینده‌ی کمیسیون نیز خبر داد و گفت: سرهنگ روانبخش فرمانده‌ی انتظامی شهرستان کرمان اطلاعات قابل‌توجهی در خصوص آسیب‌های اجتماعی مناطق مختلف شهر کرمان دارد که مقرر شد با دعوت از وی مسایل و مشکلات مناطق مختلف شهر کرمان ارایه و بر اساس آن توسط اعضای شورا برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهر نسخه‌های جداگانه پیچیده شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری هم در این نشست به ارایه‌ی گزارش خدمات شهری توسط شهرداری‌های مناطق چهارگانه اشاره و خاطر نشان کرد: در نشست هفته‌ی آینده‌ی شورای شهر با حضور شهردار گزارش مبسوطی از فعالیت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان ارایه خواهد شد.

استفاده‌ی از باکس برای سهولت در جمع‌آوری زباله از سطح شهر از دیگر مواردی بود که دیوان‌بیگی به آن اشاره کرد و گفت: مقرر شد به شکل آزمایشی در یک محله از شهر برای جمع‌آوری زباله باکس‌هایی گذاشته شود تا شهروندان زباله‌های خود را درون این باکس‌‌ها بگذارند.

رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز به نشست‌های متعدد با متولیان فرهنگی کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست‌ها پیرامون اوقات فراغت دانش‌آموزان و تعامل آموزش و پرورش با فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی افزود: حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار هم در خصوص تعامل با سایر دستگاه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان قول مساعد داد؛ ضمن این‌که مقرر شد برای استفاده‌ی دانش‌آموزان از مراکز مختلف فرهنگی و تفریحی ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم گفت: از شهرداری درخواست کرده‌ایم تا زمان، محل و مطالبی که با عنوان پیام‌های بهداشتی در قالب بنر در سه ماه اخیر ارایه شده است را به این کمیسیون اعلام کند.

ماه‌بانو معصوم‌زاده افزود: هم‌چنین نخستین جلسه‌ی آموزشی با موضوع افزایش سطح سلامت شهروندان به زودی برگزار می‌شود.

رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز به تفاهم‌نامه‌ی شهرداری با آموزش و پرورش برای استفاده‌ی بانوان از فضاهای مدارس اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه فضای مدارس را آموزش و پرورش در اختیار قرار می‌دهد و شهرداری نسبت به تجهیز آن با امکانات ورزشی و تفریحی اقدام می‌کند.

زهرا ایرانمنش در خصوص درخواست بانوان مناطق سلسبیل و سرباز مبنی بر استفاده از پارک بانوان بوستان مادر نیز اظهار داشت: در نظر گرفتن یک دستگاه اتوبوس برای انتقال بانوان از یکی از میادین شهر(میدان شهدا) به پارک بانوان بوستان مادر در یک روز و زمان خاص در دست بررسی است.

وی هم‌چنین از برگزاری المپیاد ورزشی بانوان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پی‌گیری پارک بانوان در محله‌ی توکل‌آباد نیز از دیگر مواردی بود که ایرانمنش به آن اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز