خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کرمان خبر داد:

آغاز طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت گوسفندی

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۶۱

در این طرح بیش از ۴۰۰ هزار راس گوسفند و بز و ۶۲۰ هزار راس بره و بزغاله استان توسط ۷۶ اکیپ دولتی و خصوصی به صورت رایگان از ابتدای خردادماه تا پایان آبان ماه سال جاری واکسینه خواهند شد..

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان کرمان از شروع طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت(بروسلوز) دام سبک در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمان جانباز با بیان این مطلب که واکسیناسیون فراگیر، آموزش، ترویج و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای از روش های پیشگیری و مبارزه با بیماری بروسلوز در جمعیت دامی است اظهار داشت: در این راستا طرح واکسیناسیون رایگان بروسلوز گوسفندی در سطح استان کرمان با همکاری بخش خصوصی آغاز شد.

وی افزود: این طرح مایه کوبی در جمعیت بره، بزغاله، گوسفند و بز در سطح استان انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بیش از ۴۰۰ هزار راس گوسفند و بز و ۶۲۰ هزار راس بره و بزغاله استان توسط ۷۶ اکیپ دولتی و خصوصی به صورت رایگان از ابتدای خردادماه تا پایان آبان ماه سال جاری واکسینه خواهند شد..

جانبازبا بیان این مطلب که بروسلوز یا تب مالت از بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد ادامه داد: بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام در صنعت دامداری نیز دارای اهمیت ویژه ای است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی تاکید کرد: این بیماری در دام درمان ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز