خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی برای توسعه کرمان سم مهلکی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۳۰

شهر کرمان به عنوان پیشانی استان با شرایط فعلی نمی‌تواند، نماد یک استان توسعه یافته باشد و برای تغییر چهره این کلانشهر به همکاری همه و یک مدیریت جهادی نیاز است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر تصریح کرد: اگر در مسائل خرد غرق شویم، وضع کرمان نه بهتر می شود و نه تغییر می‌کند.

به گزارش ایلنا ازکرمان رییس کمیسسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: درصورتی که دست روی دست بگذاریم، طی هفت، هشت سال آینده با بحران عظیمی در زمینه‌های مختلف در استان کرمان مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی برای توسعه کرمان حرام و سم مهلکی است، اظهار داشت: ستاد توسعه استان کرمان با حضور بزرگان سیاسی استان کرمان برگزار می‌شود که به لحاظ سیاسی بسیار باهم تفاوت دارند.

زاهدی افزود: در ستاد توسعه استان کرمان با هم عهده بسته‌ایم که دعواهای سیاسی را برای دوران انتخابات بگذاریم و تمام تلاشمان فقط برای توسعه استان کرمان باشد.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: همه به این نتیجه رسیده‌اند که به کرمان از لحاظ توسعه ظلم شده و باید با همکاری و همدلی کارها را پیش برد. وی گفت: لازم است زیرساخت ها در استان توسعه یابد تا کرمان طی پنج، شش ساله آینده آثار آن را برخود ببیند.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان کرمان یادآور شد: در استان کرمان به شدت دچار کم‌آبی هستیم و اگر تا سه، چهار سال آینده آب به استان کرمان انتقال نیابد، کرمان از تشنگی می‌میرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: اولویت نخست شهر کرمان و حوزه شمال استان تامین آب آشامیدنی است و اگر در مصرف آب صرفه جویی نشود آب جیره بندی می شود.

زاهدی عنوان کرد: طی سال گذشته و سال جاری برای نخستین بار در بودجه کشور جای پایی برای انتقال آب به کرمان برای مصرف شرب، کشاورزی و صنعت باز شد که کار بزرگی بود.

وی بیان داشت: مشکل آب شرب کرمان با انتقال آب از بهشت‌آباد و سد شهیدان امیرتیموری به این خطه برای حدود ۶ تا ۷ سال رفع می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین توسعه صنعتی استان کرمان با رویکرد استفاده از امکانات، معادن و منابع طبیعی کرمان را یکی دیگر از اولویت‌ها برشمرد و گفت: پروژه‌های پتروشیمی، فولاد و مس در دستور کار قرار دارد.

زاهدی اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان برای تامین آب مورد نیاز صنعت نیز در حال اجرا است که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان توسط دولت برای آن هزینه شده است.

وی با اشاره به این که برای توسعه، زیرساخت هایی ازجمله برق، آب و مخابرات همچنین راه آهن بایستی شرایط لازم را داشته باشند، یادآور شد: در این خصوص اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است

زاهدی ادامه داد: استان کرمان از لحاظ کشاورزی وضعیت بسیار مطلوبی دارد لذا برای ادامه این روند قرار است، آب از دریای عمان به سمت کرمان منتقل شود البته دولت فقط ۱۰ درصد اعتبار این پروژه را تامین می‌کند و بقیه هزینه‌های آن بایستی توسط بخش خصوصی فراهم ‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: از همکاری و حمایت همه نمایندگان استان کرمان برای پیگیری طرح‌های توسعه دیار کریمان قدردانی می‌کنم

زاهدی از انتخاب مهندس رزم‌حسینی به عنوان استاندار کرمان ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور فعالانه ایشان منشا خدمات ارزشمندی برای کرمان شده است و از این بابت خدا را شاکریم.

وی با اشاره به بودجه کم شهرداری کرمان در مقایسه با برخی شهر ها گفت: شورای شهر کرمان شهردار لایقی را برای کرمان انتخاب نموده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اینکه دولت با کمبود پول مواجه است، گفت: به نظر می رسد به واسطه کارهایی که دولت انجام می‌دهد در سال جاری وضع مالی بهتر از سال قبل ‌شود.

زاهدی همچنین از اعضای شورا خواست: براساس وظایفی که در قانون شورا ها آمده اعضا با رویکردی همه جانبه طرح هایی را که زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم میکند آماده نمایند.

وی در پایان از اعضای شورا خواست: را ه حل های پیشنهادی خود را در مواردی از جمله قوانین شورا ها و قانون بیمه پروانه ساختمان تهیه نمایند تا از طریق نمایندگان کرمان در مجلس پیگیری شود و راه حل های قانونی برای آنها در مجلس تصویب شود.

در این نشست فرماندار کرمان نیز اظهار داشت: باید از بودجه‌های عمرانی برای توسعه شهر کرمان کمک بگیریم و با توجه به اینکه ۸۴ درصد بودجه عمرانی به صورت ملی است باید نمایندگان مجلس برای جذب بودجه بیشتر چانه‌زنی کنند.

توحیدی با اشاره به اینکه شهر کرمان با شهرهایی مانند اصفهان از نظر بودجه شهرداری قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: بودجه شهرداری کرمان حتی با بودجه شهرهایی مانند سیرجان و رفسنجان هم قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: هزینه نوشتن برخی از قبض‌های عوارض شهرداری در شهر کرمان بیشتر از میزان عوارض است در حالی که در شهری مانند اصفهان بخش اعظمی از بودجه شهرداری از طریق مردم تامین می‌شود لذا باید با یک برنامه چند ساله کرمان را به لحاظ میزان عوارض دریافتی به شهرهایی مانند اصفهان و مشهد نزدیک کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز