خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

وضعیت آب استان نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۵۶

در بعضی مواقع برای گرفتن یک وضوی ساده چندین لیتر آب استفاده می کنیم در حالی که همین کار را با یک لیوان آب هم می شود انجام داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بررسی مشکلات مردم از مسئولان خدمات زیربنایی آب گفت: از مهمترین مشکلات مردم منطقه و شهر کرمان که مکرر عنوان می شود، بحثکمبود آب است.

به گزارش ایلنا از کرمان وی با اشاره به اینکه مصرف آب در فصل تابستان افزایش پیدا کرده است و در برخی نقاط شهر باعثقحطی آب شدیم، افزود: هیچ مدیری قصد ندارد که در حق مردم کم لطفی کند و آنها را با کمبود آب مواجه نماید.

پورابراهیمی با بیان اینکه البته باید برای وضعیت نگران کننده آب در استان چاره اندیشی شود، خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی صرفه جویی در مصرف آب، امری اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در بعضی مواقع برای گرفتن یک وضوی ساده چندین لیتر آب استفاده می کنیم در حالی که همین کار را با یک لیوان آب هم می شود انجام داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح انتقال آب به شمال استان در مجلس در حال پیگیری است که آنهم فقط بخشی از کمبود آب استان را حل می کند، گفت: به دلیل خشکسالی های چند سال گذشته استان کرمان به شدت با کمبود منابع آبی مواجه شده و به همین منظور چندین طرح انتقال آب مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از جنوب به استان کرمان، بیان داشت: این آب فقط برای مصرف صنعتی است و برآورد هزینه آن برای هر متر مکعب حدود ۴ هزار تومان است که اصلا مقرون به صرفه برای تامین آب شرب نیست.

پورابراهیمی با اعلام اینکه ۹۵ درصد آب استان در بخش کشاورزی از آب های زیرزمینی استفاده می شود و سالانه حدود ۶ میلیارد متر مکعب در این حوزه آب مصرف می شود، گفت: با توجه به کمبود بارندگی ۵ میلیارد متر مکعب آب برمی گردد که این اتفاق باعثشده که هر ساله یک میلیارد بیلان منفی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این برداشت آب غیر متعارف باعثشده که سفره های آب زیرزمینی به شدت کاهش یابد، افزود: به دلیل آبیاری به روش غرق آبی در کشاورزی، دو سوم آب در بخش کشاورزی هدر می رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی آبیاری به روش غرق آبی را در این وضعیت نگران کننده آب استان، غیر منطقی دانست و خاطر نشان کرد: برای این وضعیت باید چاره اندیشی و از این روش آبیاری به هر طریقی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد صرفه جویی در بخش کشاورزی بسیاری از مشکلات مردم را حل می کند، تاکید کرد: حق نداریم آبی را که از بیت المال حساب می شود، هدر دهیم و یا اسراف کنیم.

در این جلسه سایر مشکلاتی که از سوی مردم منطقه عنوان شد، خاکی بودن برخی معابر و خرابی آسفالت کوچه ها، ترافیک شهری سنگین در منطقه، کمبود فضای سبز و طرح توسعه امامزاده بود که از طرف فرماندار و شهردار قول بررسی و رفع مشکلات مردم در اسرع وقت داده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز