خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان

هزینه تنظیف معابر سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۷۶۰

وجود مشکلات اقتصادی در کشور و اتمام برخی پروژه های نیمه تمام شهری می تواند مهترین عامل کندی برخی فعالیت های عمرانی در سطح شهر باشد که البته با گذر از این برهه زمانی وتدبیر شرایط لازم این مساله به زودی مرتفع خواهد شد.

شهردار کرمان در نشست محله ای اعضای شورا با ساکنین محله میلاد از بهره برداری دومین پارک بانوان کرمان گفت: چهار منطقه شهری به لحاظ درآمد زایی با یکدیگر متفاوتند، به صورت معمول ۶۰درصد درآمد منطقه دو شهری کرمان در مناطق یک و چهار شهری هزینه می گردد.

به گزارش ایلنا از کرمان در این نشست سیف الهی وجود افرادی دلسوز و حامی مردم در شورا را مایه مباهات مردم دانست و افزود:

اجرایی شدن بسیاری از برنامه ها و اقدامات شهرداری از آنجا که منوط به وجود منابع مالی، پول و سرمایه می باشد.

شهردار کرمان با بیان اینکه هزینه تنظیف معابر کرمان سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان است و وبایستی برای انتقال هرکیلو زباله ۶۵تومان هزینه کرد، گفت: وجود مشکلات اقتصادی در کشور و اتمام برخی پروژه های نیمه تمام شهری می تواند مهترین عامل کندی برخی فعالیت های عمرانی در سطح شهر باشد که البته با گذر از این برهه زمانی وتدبیر شرایط لازم این مساله به زودی مرتفع خواهد شد

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در هر صورت رشد یک شهر باید متوازن باشد و خوشبختانه اعضای شورا نیز بر این مساله اصرار دارند، ادامه داد: هزینه انجام خدمات شهری از جمله جمع آوری زباله و تنظیف معابر بسیار بالاست و بعنوان مثال در منطقه ۴ شهری هزینه جمع آوری زباله ساکنین این منطقه از محل در آمد های منطقه دو شهری تامین می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشارکت شهروندان از جمله ساکنین منطقه چهار شهری در بحثپرداخت عوارض خدمات شهری، چشمگیر نیست و همین امر سبب کندی اجرای برخی پرژوه های من جمله تعریض کامل خیابان دستغیب در این محله شده است.

وی با تأکید بر اصالت خانواده ها ی ساکن در مناطق یک و چهار شهری گفت: مطمئن هستیم که حق، جایگاه و نیاز مردم بالاتر از این حرفهاست، اما به هر حال باتوجه به وضعیت کلی اقتصاد کشور کمبود اعتبارات ونبود منابع جهت پرداخت حقوق مالکینی که ملک آنها در مسیر تعریض قرارداد، سبب کندی اجرای پروژه تعریض خیابان دستغیب است

سیف الهی یاد آور شد: در سالهای گذشته فرهنگسرای جان جهان در این منطقه به بهره برداری رسید و تاپایان سال نیز دومین پارک بانوان کرمان در محل باغ توکل آباد این محله به بهره برداری می رسد.

درادامه شهردار منطقه گفت: در خصوص وضعیت خیابان دستغیب، شهرداری تا جایی که توان داشته باشد، تعریض انجام شده علاوه بر اینکه این معبر بلوار کشی نیز شده و روشنایی آن تامین گردیده فقط عدم همکاری برخی صاحبان املاک واقع در مسیر تعریض سبب کندی روند تعریض این خیابان شده است.

خدادادی با اشاره به اینکه آمار سرانه فضای سبز این منطقه نسبت به سایر مناطق بسیار بالا است، افزود: شهرداری منطقه چهار در حال تملک زمین جهت احداثپارک در این محله می باشد علاوه بر اینکه یک زمین دو نبش نیز به تازگی فنس کشی شده و در اختیار ساکنین محله قرار گرفته است.

وی همچنین از توافق این شهرداری با سپاه در خصوص بهره برداری شهروندان از یک فضای ورزشی در این منطقه خبر داد.

وی ادامه داد: لکه گیری ها بر منطقه ۴ تا حد امکان در دستور کار بوده و هست و در خصوص معابر خاکی نیز شهرداری ۵۰ درصد هزینه را تقبل می نماید و لازم است شهروندان نیز در خصوص تامین بقیه این اعتبار اقدام کنند تا به سرعت عملیات آسفالت انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: درآمد هایی که از منطقه ۴ شهری وصول می شود بسیار پایین است و لازم است شهروندان در پرداخت عوارض شهری دقت نظر بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز