خبرگزاری کار ایران

مدیر امور تامین و ذخیره آبفای کرمان:

برای مدیریت توزیع آب، مجبور به پایین آوردن فشار آب در برخی ساعات هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۳۹۱

در حال حاضر، ۶۴ حلقه چاه آب در اختیارداریم و میزا ن آب تولیدی ما ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه است که با توجه به جمعیت شهر کرمان، ۵۰۰ تا ۶۰۰ لیتر در ثانیه، کمبود آب داریم.

در نشست مردمی اعضای شورای شهر در محله‌ میلاد امین زاده در پاسخ به مشکلات مطرح شده در خصوص کم‌آبی و قطعی آب این منطقه در مورد وضعیت فعلی تامین آب در کرمان گفت: در حال حاضر، ۶۴ حلقه چاه آب در اختیارداریم و میزا ن آب تولیدی ما ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه است که با توجه به جمعیت شهر کرمان، ۵۰۰ تا ۶۰۰ لیتر در ثانیه، کمبود آب داریم.

به گزارش ایلنا از کرمان امین‌زاده با بیان این‌که برای مدیریت توزیع این میزان آب، مجبور به پایین آوردن فشار آب در برخی ساعات هستیم، گفت: برای توزیع مناسب آب در روز، باید از ساعت ۱۱ شب تا شش صبح، آب را در مخازن سطح شهر ذخیره کنیم؛ به همین دلیل مجبور به کاهش فشار آب برای آب‌گیری در مخازن در طول شب هستیم.

وی افزود: در طول روز هم به دلیل کمبود آب، هشت ساعت پمپاژ آب داریم. مدیرامور تامین و ذخیره‌ی آبفای شهرستان کرمان، با اعلام برنامه‌های پمپاژ آب شامل ۳:۳۰ تا ۷:۳۰ بامداد، ۱۲:۳۰ تا ۳:۳۰ بعد از ظهر و ۷:۳۰ تا ۹ شب، به برنامه‌ی جداگانه‌ای برای مدیریت توزیع آب در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برنامه ویژه‌ ماه مبارک رمضان از طریق سیستم پیام اتفاقات به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

امین‌زاده ضمن تشکر از مردم صبور کرمان در همراهی با برنامه‌های این شرکت، گفت: اگر هر خانوار بتواند ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کند؛ می‌توانیم بحران کمبود آب را به خوبی پشت سر بگذاریم و جواب‌گوی نیاز آبی شهر کرمان باشیم.

وی برنامه‌ی افت فشار در طول روز و شب را مربوط به همه‌ مناطق شهر کرمان اعلام کرد و گفت: اگر شهروندان می‌بینند در برخی مناطق، وضعیت فشار آب بهتر است، به دلیل نوع تاسیسات‌شان است.

مدیر امور تامین و ذخیره‌ آبفای شهرستان کرمان، با اشاره به این‌که بخشی از مشکل کمبود آب استان مربوط به کمبود نزولات، طی ۱۵ سال گذشته است، گفت: مشکل دیگر آب کرمان، به خاطر قدیمی بودن شبکه‌ی آب و فاضلاب و خطوط انتقال آب است.

وی افزود: ما در حال بازسازی خطوط انتقال آب در کمربندی و خیابان شهید دستغیب هستیم و بخشی از مشکلات آب این منطقه هم به این دلیل است.

امین‌زاده هم‌چنین از تکمیل حفاری ۱۴ حلقه‌ چاه تا یک ماه آینده خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز