خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

کارآفرین با ریسک حساب شده برای دیگران ایجاد ثروت و شغل می کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۶۲

اکر بخواهیم در بحثکارآفرینی که مورد نظر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است گفتگو کنیم فضای خوبی برای کار و کارآفرینی است و این امر باعثمی شود که فصل جدیدی از فعالیتهای عمرانی فراهم شود.

استاندار کرمان گفت: کارآفرین سرمایه دار نیست گرچه ممکن است باشد و اگر خلق ثروت می کند برای دیگران است، او شغل ایجاد می کند و کسی است که ریسک حساب شده می کند و همه اینها برای دیگران است.

به گزارش ایلنا از کرمان رزم حسینی در نهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان، افزود:

کارآفرین کسی است که برای ایجاد بنگاه اقتصادی همیشه از بالا به پایین نگاه می کند، رقبا را در پشت سر می بیند که مبادا کسی او را در این رقابت دور بزند.

استاندار کرمان به موانع بسیار بزرگی که در سر راه یک کارآفرین قرار دارد اشاره کرد و گفت: سیستم بروکراسی دولت مانع کارآفرینی در اقتصاد دولت است، تسهیل فعالیت های کارآفرین بسیار کم است بلکه در مقابل باید فضایی را ایجاد کنیم که سرمایه گذاران فکر کنند می شود در استان کار کرد که این فضا با اعتماد سازی و بتدریج بوجود می آید.

وی گفت: کارآفرین کسی است که با خلاقیت و توانمندی نسبت به دیگران یک خلاق و نوآور است.

رزم حسینی تصریح کرد: کسی که دراین جشنواره انتخاب شده بسیار شخص بزرگی است و یک شخص خدمتگزار در اقتصاد است.

استاندار کرمان تاکید کرد: کارآفرین همانند حاجی است که علمای دین باید به استقبالش بروند و برایش قربانی کنند.

وی اضافه کرد: من امروز به نمایندگی از طرف کارآفرینان در لباس دولت آمدم و می دانم که چه مسائل و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

استاندار کرمان از چاپ کتابچه ای تحت عنوان قوانین و مقررات مزاحم خبر داد و گفت: دراین کتابچه به پیشنهادات اصلاحی و راهکارها اشاره شده که سپس آن را به مقامات بالاتر و مجلس ارائه می دهیم.

وی تاکید کرد: ویژگی اقتصاد مقاومتی کارآفرینی است یعنی تا کارآفرین نباشد اقتصاد مقاومتی بوجود نمی آید و کسانی که دوست دارند کارآفرینی کنند باید خسته نشوند و در این راه باید سعی و تلاش زیاد داشته باشند.

بالاترین مقام اجرایی استان ابراز داشت: بعضی بانکها تا سقف ۱۳۰ درصد تسهیلات واگذار کرده اند که بخش وسیعی از آن برگشت داده نشده و این عاملی شده تا بانکها بگویند دستمان بسته است و نمی توانیم وام بدهیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه مدیریت جهادی اعمال تفکر بخش خصوصی در مدیریت دولت است، اذعان داشت: ضمن اینکه باید حرکت انجام شود و نگاه به دولت عوض و از ظرفیتهای درونی استان استفاده شود این باری است که از دوش دولت برداشته خواهد شد.

وی همچنین به بحران مدیریت آب استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارهای انجام نشده ای داریم که باید انجام دهیم مدیریت آب استان است بحرانی که در استان کرمان بوجود آمده و باید با دست خودمان آن را حل کنیم.

رزم حسینی گفت: کنترل مصرف بخش کشاورزی یکی از این موارد است در حالی که ۹۵ درصد مصرف آب کرمان در بخش کشاورزی است که طرح جامع کنترل بخش کشاورزی را با مشارکت مردم و کشاورزان باید اجرایی کنیم.

این مقام اجرایی تصریح کرد: در بخش صنایع فرصتهای خوبی در کرمان است از جمله صندوق توسعه ملی که کارآفرینان می توانند از آن استفاده کنند.

وی بیان داشت: طبق قانون جدید ظرف یک هفته صندوق توسعه ملی وام شما را پرداخت خواهد کرد.

رزم حسینی در ادامه سخنانش به بخش صنعت و معدن نیز اشاره ای کرد و گفت: ماهانه ۵/۱ میلیارد تومان وارد آن می شود که باید مورد استفاده قرار گیرد و از مزیتهای استان در امر توسعه اقتصاد استفاده شود.

وی عنوان کرد: دولت می تواند آموزشهای اولیه کارآفرینی را به آنان تعلیم دهد و فضای استان فضای خوبی برای سرمایه گذاری است.

استاندار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: من دست شما کارآفرینان را می بوسم و از شما می خواهم نگران نباشید و در مقابل مشکلات صبر و تحمل داشته باشید و امیدوارم بتوانید در بازارهای جهانی برند خوبی باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز