خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران

رکود تورمی، اساسی ترین مشکل اقتصادی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۹۰

اگر رونقی در یک فضای مناسب اتفاق بیفتد شاید خواسته ما و کشور به خروج از رکود باشد و آنچه که در فضای فعلی کشور است باید مطالعه شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجلیل از تلاشگران با تاکید بر اینکه کنترل تورم با توجه به رکود، مشکلاتی را در عرصه رونق و کسب و کار ایجاد می گفت: درمان رکود و تورم با هم متفاوت است و اخیرا دولت به جد پی گیر کنترل تورم بوده زیرا بدون کنترل آن رونق پایدار ایجاد نخواهد شد.

به گزارش ایلنا ازکرمان جلال پور افزود: اگر رونقی در یک فضای مناسب اتفاق بیفتد شاید خواسته ما و کشور به خروج از رکود باشد و آنچه که در فضای فعلی کشور است باید مطالعه شود.

ویر ادامه داد: زیرا این رکود باعثمی شود همه بنگاه های اقتصادی ما دچار مشکل شوند زیرا برای کنترل تورم باید خروج از رکود را در نظر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اصلی ترین راه برای خروج از رکود و همچنین خروج از انزوای سیاسی و حضور در عرصه بین المللی در این شرایط دولت باید نگاه علمی و تیزبینانه به این موضوع داشته باشد.

جلال پور بیان داشت: بخش خصوصی باید حداکثر تعامل با دیگر کشورها داشته باشد و باید فضای اقتصادی را به گونه ای فراهم کرد که سایر کشورها متقاضی ادامه این فعالیت ها باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش تقاضای خارجی موجب رونق اقتصادی می شود، گفت: در فضای کنونی باید حرکت به سمت صادرات را با نگاه دولت به بخش خصوصی دنبال کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانافزود: تسهیل اموری که موجب کمک به واحدهای اقتصادی می شود، کاهش نرخ مالیاتی یکی از راهکارهایی است که کشورهای بزرگ در زمان رکود، آن را اجرایی می کنند.

جلال پور با اشاره به این که بسیاری از فشارهایی که از سوی تامین اجتماعی و امور مالیاتی به عرصه تولید وارد می شود، کارآمد نیست، خاطرنشان کرد: اگر نرخ مالیات را کاهش دهیم، شاید ابتدا نرخ درآمد دولت کاهش یابد اما بعد از آن میزان بیشتری از نرخ تولید حاصل دولت می شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مؤلفه های مورد نیاز برای رونق اقتصادی در کشور، دادن پروژه های عمرانی به بخش خصوصی و پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید در اولویت اول باشد و طرح های مختلف به جای واگذاری به شرکت ها و واحدهای وابسته به دولت، به بخش خصوصی واگذار شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، صدور اوراق قرضه و تهاتر بدهی ها به بدهی های بخش خصوصی را از دیگر راه های توسعه اقتصادی دانست و گفت: توجه به بخشی از اقتصاد و تولید که تاکنون به آنها توجه ای نشده است، از دیگر موارد مورد تاکید در این زمینه به شمار می رود و در این رابطه می توان به توسعه صنعت گردشگری و افزایش ورود گردشگران به کشور توجه کرد.

وی بیان کرد: لایحه حمایت از تولید که از زوایای مختلف به موضوعات اقتصادی پرداخته نیز در حال بررسی است.

جلال پور همچنین از سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، نمایندگان مجلس، خانه صنعت و معدن و سایر تلاشگران اقتصادی در استان کرمان بواسطه انجام اقدامات و برنامه های مناسب برای توسعه اقتصادی این استان تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز