خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان:

جاده ها کشش تولید فولاد را ندارد، باید جابجایی ریلی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۹۱

وضعیت تولید فولاد در استان به نحوی است که جاده های ما کشش تولید فولاد را ندارد و باید جابجایی ریلی انجام شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان در همایش تجلیل از تلاشگران نمونه گفت: استان کرمان در ۹ ماه گذشته شاهد پیشرفتها و ترقی های بسیار بزرگی بوده و استاندار و نمایندگان مجلس به خوبی تشخیص دادند معضل اقتصادی، صنعتی و معدنی موضوع سرمایه و سرمایه گذاری است که استاندار کرمان و نمایندگان مجلس از بدو ورود به دنبال آن در داخل استان بوده اند.

به گزارش ایلنا ازکرمان مشرفی افزود: امروز روز تحلیلگران نمونه در عرصه صنعت و معدن است که با وجود تمامی مشکلات و کاستیها توانستند در سنگر اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی به خودشان تکیه کنند و به عنوان برگزیده جنگ اقتصادی در عرصه اقتصاد شناخته شوند.

مشرفی ادامه داد: طرح پتروشیمی کرمان یعنی پ پ با وصال از گاز کلید خورده و هزاران میلیارد تومان هزینه دارد و می تواند آینده بسیار خوبی در چرخه اقتصاد کرمان داشته باشد که در ۳ یا ۴ سال آینده به تولید می رسد..

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان افزود: علاوه بر اینکه صنعت بزرگی است، زیر بنای تولیدات صنعت پتروشیمی کرمان خواهد بود و یکی از مزیت های خوب کشور اسلامی تولید در صنایع پتروشیمی و صنایع خودروسازی است.

وی ابراز داشت: در صنایع شیمیایی مزیت بسیار بالایی دارد که استان ما نمی توانست از این امر بی بهره باشد که با همت بزرگان استان، استاندار و نمایندگان مجلس این امر تحقق پیدا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر به طرح های فولاد اشاره کرد و گفت: مسئله دیگری که استان کرمان در حال انجامش هست طرح های فولاد است که یکی پس از دیگری افتتاح و به تولید می رسند که میلیونها تن تولید در استان داریم و امیدواریم استان برتر در کشور شناخته شویم.

وی تاکید کرد: وضعیت تولید فولاد در استان به نحوی است که جاده های ما کشش تولید فولاد را ندارد و باید جابجایی ریلی انجام شود.

مشرفی گفت: شرکتهای خوبی برای حمل و نقل ریلی تعیین شده اند و مدیران پی گیر اصلاح ساختاری ریلی در کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه به زودی برق مصرفی در کرمان ۳ برابر فعلی خواهد شد که با کمبود برق روبرو خواهیم بود، بیان داشت: در این رابطه مقامات کار بسیار خوبی کرده اند و چندین واحد تولیدی برق در حال احداثاست.

مشرفی به توسعه صنایع کوچک در کرمان اشاره کرد و بیان داشت: ما ۴۰ هزار تن توسعه برای آن ایجاد کرده ایم و امیدواریم تا ۳ سال آینده محقق شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه لاستیک در سیرجان در حال احداثاست، عنوان کرد: امید آن داریم که ۱۰ هزار تن لاستیک ماشین آلات کشاورزی تولید نماییم، یعنی ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده که بیکاری معضل امروز کشور ماست.

مشرفی همچنین در ادامه سخنانش گفت: احداثکارخانجات متوسط و بزرگ در آینده نزدیک در استان مهاجر پذیر خواهد شد.

وی به معضل آب اشاره ای کرد و افزود: طرح تامین آب در کوتاه مدت و بلند مدت حتی برای آشامیدن معضل بزرگی است که منجر به جیره بندی آن شده است که بسیاری از شهرهای کرمان وضعیت مناسبی از لحاظ آب ندارند و امیدواریم مدیران آن را در رأُس کار خود قرار دهند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان بیان داشت: اگر امروز رتبه استان کرمان در امر تولید ناخالص ملی در کشور ۱۸ و ۱۹ است امیدواریم به رتبه اول ارتقاء یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز