خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر کرمان خبرداد؛

بررسی طرح ترافیکی میدان آزادی و چهارراه سمیه

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۸۹

با موافقت شورا طرح ترافیکی پیشنهادی شهرداری جهت حل معضلات ترافیکی میدان آزادی و چهارراه سمیه به منظور بررسی های بیشتر در کمیسیون کلان شهرهای شورا بررسی می شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: با توجه به اینکه حل معضل ترافیکی این دو قسمت شهر بسیار اساسی و تأثیر گذار است، راه حل های مختلف حل مسائل ترافیکی این دو منطقه از شهر بایستی با دقت بررسی و مطالعه گردد.

به گزارش ایلنا ازکرمان مویدی در نشست عمومی افزود: اعضای شورا با کلیات این طرح موافقت کردند و مصوب شد که این طرح با حضور مشاور جهت بررسی های بیشتر در کمیسیون کلان شهرها به بحثگذاشته شود.

در این نشست، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا از ارائه متمم ۱۲ میلیارد تومانی بودجه در بخش آسفالت و لکه گیری معابر توسط شهرداری کرمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بهبود وضعیت آسفالت از جمله مطالبات شهروندان است و شهرداری در این خصوص برنامه مدونی دارد، لذا اعضای کمیسیون بااین درخواست شهرداری موافقت کردند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز خواستار بررسی علل مرگ عابران پیاده در تصادفات شهر کرمان و همچنین تعیین تکلیف محدوده اطراف کوره انتهای خیابان جهاد شد.

شهردار کرمان نیز در این نشست در خصوص محدوده اطراف کوره انتهای خیابان جهاد اظهار داشت: زمینهای اطراف کوره، متعلق به شهرداری است و طرح احداثفضای سبز اطراف آن توسط شهرداری تهیه شده است، اما متأسفانه در قسمت بالای کوره ترک هایی وجود دارد که در مورد مرمت آن با میراثفرهنگی مذاکره شده است تا پس از رفع این مورد در خصوص ساماندهی زمینهای اطراف آن اقدام شود.

در ادامه نماینده کمیسیون فرهنگ وITاز برگزاری مراسم تجلیل از جانبازان در ایام ماه مبارک رمضان تقدیر کرد و خواستار ارسال پیامک های اخلاقی مناسب در ایام ماه رمضان برای شهروندان شد.

رییس کمیسیون اجتماعی شورا نیز از برگزاری بازار صنایع دستی و خانگی و کتاب از ۱۴ تیرماه خبر داد و از اعلام موضع شهردار و اعضای شورا در مورد انتقال آثار استاد صنعتی به کرمان تقدیر کرد.

وی همچنین درخواست شهروندان شهرکهای میلاد و استاد شهریار در خصوص احداثفضاهای ورزشی جدید در این محلات را مطرح نمود.

رییس کمیسیون اجتماعی شورا، با اشاره به ارائه برنامه های فرهنگی ورزشی شهرداری در این کمیسیون و موافقت این کمیسیون با کلیات آن، از برگزاری المپیاد ورزشی محلات توسط شهرداری تقدیر کرد و خواستار تعیین تکلیف استخر شنای شهرداری و سالن تیر اندازی پردیسان قائم که بیش از ۹۰ درصد کار احداثآن به اتمام رسیده، شد.

شهردار کرمان نیز از انجام مذاکرات با سرمایه گذار بخش خصوصی در مورد راه اندازی استخر شنای شهرداری خبر داد و گفت: احداثسالن تیر اندازی پردیسان قائم نیز در مراحل پایانی است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا از ارائه گزارش مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری در خصوص وضعیت فضای سبز شهر و اجرای طرح های مدرسه سبز و محله سبز و سایر طرحهای این سازمان خبر داد و خواستار افزایش بودجه این سازمان شد.

وی همچنین از برگزاری جلسه هم اندیشی با مدیر کل ارشاد اسلامی استان جهت بهره مندی از ظرفیت فکری هنرمندان به منظور زیباسازی فضاهای شهری خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری ارشاد اسلامی، هنرمندان و برپایی نشست های هم اندیشی و ارائه طرح هایی از سوی ایشان، تعاملات در این حوزه افزایش یابد.

رییس کمیسیون بهداشت شورا نیز از برگزاری اولین جلسه ارتقای سلامت و استقبال خوب شهروندان از این نشست در محل فرهنگ سرای کوثر خبر داد و گفت: دومین جلسه ارتقای سلامت در اواسط مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص بیلبوردهای سه راه ۲۴ آذر، سهراه شمال جنوبی، مسجد صاحب الزمان، میدان شهدا، سه راه بهمنیار، روبروی مصلای کرمان و سه راه هوانیروز جهت درج پیام های بهداشتی ویژه شهروندان خبر داد.

رییس کمیسیون بانوان و مشارکت های مردمی نیز از ارائه برنامه فرهنگی شهرداری و برنامه های فرهنگی بانوان در این کمیسیون خبر داد.

وی به برگزاری سوگواره رباب، آغاز فعالیت آکادمی والیبال بانوان، برگزاری جلسات قرآن خوانی و تفسیر آن ویژه ماه مبارک رمضان، برگزاری جشنواره محلاتو نقاشی بزرگ شهر به عنوان برخی از این برنامه ها اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز