خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان؛

یکی از وظایف حاکمیت، مدیریت تامین نیازهای اساسی مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۲۸

یکی از وظایف اصلی حاکمیت این است که بر تامین نیازهای اساسی مردم مدیریت داشته باشد تا مردم بتوانند به سهولت نیازهای اساسی خود را تامین کنند.

فرماندار کرمان گفت: برپایی نمایشگاه های بهاره که در پایان هر سال برای تامین نیازمندی‌های مردم انجام می‌شود یکی از همین برنامه ریزی هاست. در ماه مبارک رمضان هم یکسری مواد غذایی معروف بیشتری دارند که باید متناسب با این تقاضا به بازار عرضه شوند.

توحیدی با اشاره به ثباتی که در قیمت‌ها و بازار حاصل شده است گفت: دولت ذخیره سازی مناسبی در خصوص کالاهای اساسی انجام داده است و از این نظر یکی از بی سابقه ترین شرایط را در طول سال‌های گذشته داریم.

وی برگزاری نمایشگاه های طرح ضیافت را راهکاری برای عرضه بهتر موارد مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: نمایشگاه های طرح ضیافت کمک میکند تا مردم بتوانند نیازهای خود را در یک مکان خریداری کنند. ضمن اینکه این امکان را برای مسئولین می‌دهد که نظارت بهتر و دقیق تریبر عرضه محصولات داشته و با موارد تخلف و گرانفروشی و یا محصولات بی کیفیت برخورد کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت هم در این رابطه گفت: در حال حاضر طرح ضیافت در سطح شهر کرمان در فروشگاه های بزرگی همچون رفاه، معلم، سپه و فروشگاه کارکنان دولت در حال اجراست و بسته به اعلام نیاز بخشداران، امکان برگزاری این نمایشگاه ها در مراکز بخش‌ها هم وجود دارد.

زریسفی گفت: این طرح در ۲۳ شهر در استان و در قالب ۶۶۰ غرفه در حال اجراست.

فرماندار کرمان در خصوص پخت و پز زلوبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از محصولاتی که عمده مصرف آن در این ماه است زلوبیا و بامیه است که باید تحت نظارت دقیقتری عرضه شود.

وی اظهار داشت: یکی از نکات مهم در مورد عرضه زلوبیا و بامیه، موضوع بهداشتی بودن آن است که این امر باید توسط بازرسین مرکز بهداشت در صورت تخلف تعزیرات حکومتی پیگیری جدی شود تا از بکار بردن رنگ‌های غیر مجاز و یا روغن های سوخته و بی کیفیت جلوگیری نکنند و ضمن کنترل کارت بهداشت فردی و مناسب بودن بهداشت محیط عرضه محصول از فعالیت مکان های بدون مجوز جلو گیری کنند.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان کرمان با اشاره به مصرف بالای نان در این ماه اذعان داشت: پخت و عرضه نان هم نظارت بیشتری نیاز دارد تا این قوت اصلی مردم از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

وی با بیان این نکته که قیمت زلوبیا و بامیه توسط اداره بازرگانی مشخص و اعلام شده است, گفت: هر کیلو زلوبیا درجه یک با کیفیت بالا ۶۴۰۰، بامیه ۶۶۰۰، و مخلوط ۶۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی گفت در پخت نان هیچ کمبودی در خصوص آرد وجود ندارد و متاسب با نیاز واحد ها، آرد در اختیارشان قرار میگیرد.

توحیدی با ذکر این نکته که تقاضای نان در ساعت پیش افطار بسیار بالا ست بیان داشت: واحدهای نانوایی و پخت نان باید توجه کافی داشته باشند که از تعطیلی خودسرانه بپرهیزند وساعات پخت خود را متناسب با ماه مبارک تنظیم کنند.

وی همچنین به لزوم ساماندهی دست فروشان میدان میوه و‌ تره بار اشاره کرد و گفت: کیفیت میو های عرضه شده توسط این دست فروشان بعضا پایین بوده است.

وی با اشاره به اینکه این دست فروش‌ها هیچگونه عوارضی به دولت پرداخت نمی‌کنند, خاطر نشان کرد: بایدعرضه میوه باید تنها از طریق میدان میوه و تره بار و پس از کنترل کیفت و نظارت صورت پذیرد لذا ضروری است تا با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی این معظل برطرف شود.

توحیدی خاطر نشان کرد: میدان میوه و تره بار جای کار زیادی دارد تا در حد مرکز استان و کلان شهر کرمان باشد وجود غرفه‌های خالی و تعطیلی بعضی از آنهانشان از متناسب نبودن رونق آن با وسعت شهر دارد.

وی گفت: میدان میوه و تره بار کرمان باید آن‌چنان رونقی داشته باشد که بتواند شهرستانهای همجوار را هم پوشش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز