خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی کرمان؛

امضای تفاهم‌نامه جهت ایجاد سکونت‌گاه‌های سنتی در بناهای تاریخی

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۴۱

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از امضا تفاهم‌نامه‌ای جهت ایجاد سکونت گاه‌های سنتی در بناهای تاریخی کرمان بین این اداره ی کل، شهرداری و بانک گردشگری خبر داد.

مدیرکل میراثفرهنگی کرمان در نشست بررسی آخرین وضعیت بازسازی و مرمت بازار تاریخی شهر کرمان گفت: بهترین شیوه بازسازی و مرمت بازار تاریخی کرمان همین روشی بود که توسط شهردار و بر اساس ضوابط میراثفرهنگی انجام شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، مهاجری متذکر شد: بعد از اینکه مدیر بافت تاریخی شهر کرمان مستقر شد، اقدامات لازم برای ممیزی بازار کرمان و شناسنامه‌دار شدن مغازه‌های موجود در این مکان تاریخی آغاز می‌شود.

وی گفت: شهردار کرمان منطبق بر ضوابط و قوانین میراثفرهنگی اقدام به بازسازی و مرمت بازار تاریخی این شهر کرد.

وی ادامه داد: ارگان های مربوطه از جمله شهرداری، برق، آب و مخابرات نیز نمایندگان خود را برای ایجاد تعاملات بیشتر به این اداره ی کل جهت انجام اقدامات مختلف در مجموعه ی بازار و بافت قدیم معرفی کنند تا برای انجام اقدامات بعدی هماهنگی‌های لازم سریع تر صورت پذیرد.

در پایان این نشست صورت جلسه ۱۴ بندی قرائت شد که به شرح زیر است:

۱ - مقرر شد: کلیه کابل های برق روکار برای انشعابات مغازه ها، داخل داکت صورت پذیرد(با مسئولیت توزیع برق شمال)

۲ - تمهیدات لازم جهت نظافت بازار اتخاذ و با تخلفات احتمال واحد های صنفی بدون اغماض برخورد قانونی صورت پذیرد.(با مسئولیت فرمانداری، شهرداری و اصناف)

۳ - مقرر شد: واحدهای صنفی حداکثر طی ۱۵ روز آینده نسبت به انتخاب هیات مدیره و معرفی یک نفر به عنوان نماینده اقدام کنند و نماینده میراثفرهنگی مسئولیت کلی بازار را طبق یک آئین نامه و دستورالعمل مصوب بر عهده داشته باشد(به عنوان مدیر ارشد بازار تاریخی)

۴ - مقرر شد: با هماهنگی اصناف، شهرداری، اوقاف، میراثفرهنگی و نیروی انتظامی کلیه ی واحد های صنفی مستقر در بازار شناسنامه دار شوند و وضعیت مالکیت و مدیریت همه واحد های مذکور مشخص شود.(حداکثر طی ۴۵ روز)

۵ - مقرر شد: از سوی فرمانداری کرمان، با ثبت اسناد مکاتبه و هرگونه صدور اسناد مالکیت با تائیدیه و نظارت میراثفرهنگی صورت پذیرد.

۶ - مقرر شد: یک تیم کارشناسی مرکب از میراثفرهنگی، اوقاف، شهرداری و فرمانداری کرمان در خصوص وضعیت مالکیت و روش های بازسازی و بهسازی کاروان سرا ها طی یک ماه آقدام کنند.

۷ - مقرر شد: از واگذاری جواز واحد های صنفی نظیر میوه فروشی، مواد پروتئینی و واحد هایی که با بافت تاریخی بازار مغایرت دارند یا نظافت آن ها مستلزم آب ریزی می باشد، اجتناب شود.

۸ - مقرر شد: در خصوص استاندارد سازی تابلوها و سایبان های ضروری در بازار اقدام شود(مطابق با نظریه کارشناسی میراثفرهنگی و شهرداری)

۹ - لزوم تسریع در بدنه سازی و بازسازی میدان شهداء متناسب با بافت تاریخی میدان و استفاده از شاخص های فرهنگی و بومی مورد تاکید قرار گرفت.

۱۰ - ضرورت برنامه ریزی جهت جمع آوری آب های سطحی ورودی به میدان شهدا قبل از فرا رسیدن پائیز مورد تاکید واقع شد.

۱۱ - مقرر شد: به منظور خرید، نصب و راه اندازی دوربین های بازار بر اساس نظر کارشناسی فرماندهی انتظامی و مطابق با استاندارد های میراثفرهنگی و حداکثر طی ده روز آینده توسط ریاست اتاق اصناف مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال پرداخت و هزینه ی مازاد بر آن توسط استانداری تامین شود.

۱۲ - مقرر شد: از سوی شرکت آب و فاضلاب تمهیدات لازم جهت جمع آوری آب های سطحی بازار غیر مسقف و قدمگاه صورت پذیرفته و از طریق شبکه ی فاضلاب جمع آوری شوند.(حداقل ۶ انشعاب)

۱۳ - در خصوص استاندارد سازی درب های کلیه مغازه های بازار بر اساس طرح مصوب میراثفرهنگی کرمان و به صورت یکنواخت اقدام گردد(طراحی حداکثر یک ماه)

۱۴ - مقرر شد: انشعابات آب و فاضلاب مغازه ها حداکثر طی یک هفته خریداری تا اقدامات بعدی توسط شهرداری و کف سازی بازار مظفری و قدمگاه به موقع انجام شود.

در خاتمه استاندار کرمان از همه دست اندرکاران بازسازی بازار تاریخی که مصوبات جلسه ی اول خرداد را به خوبی و با مدیریت جهادی اجرا کرده اند، قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز