خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان:

مطالبات اهل قلم در قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۴۴

در حال حاضر برنامه پنجم توسعه روزهای واپسین خود را طی می‌کند و روزهای تدوین برنامه ششم توسعه پیش رویمان است، باید تلاش کنیم تا مطالبات اهل قلم و اندیشه در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: در کشور ما با وجود توانایی در تمامی عرصه‌های زندگی و برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی، در بخش فرهنگ مدعی بهره‌گیری از بهترین فرهنگ جهان که در اسلام ناب محمدی ریشه دارد، هستیم.

به گزارش ایلنا ازکرمان، فلاح در نشست هم اندیشی اهل قلم در توسعه فرهنگی اقتصادی با بیان اینکه توسعه همواره مهمترین چالش کشورهای جهان سوم شناخته می‌شود، افزود: در کشور ما با وجود توانایی در تمامی عرصه‌های زندگی و برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی، در بخش فرهنگ مدعی بهره‌گیری از بهترین فرهنگ جهان که در اسلام ناب محمدی ریشه دارد، هستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه به رغم این ریشه اصیل، آنچه امروز در جامعه ما عمل می‌شود، با اعتقادات، باورها و آرمان شهری که در ذهن ساختیم تفاوتی از زمین تا آسمان دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره به اینکه نهال انقلاب اسلامی برای اصلاح زیربنایی فرهنگ، زمان کوتاهی در اختیار داشته، افزود: اما دستاوردهای انقلاب در این مدت زمان کوتاه قابل قبول است.

وی با تاکید بر اینکه امروز عرصه فرهنگی ما با آنچه مد نظر امام(ره) بود فاصله بسیار دارد، گفت: اگر واقعا بخواهیم فرهنگ در توسعه کشور نقش ایفا کند، باید بتوانیم مطالبات عرصه فرهنگ، قلم، اندیشه، نشر و سینما را به شکل تکالیف برنامه‌ای در لایحه مربوط و بعد از آن در قانون برنامه ششم بگنجانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برنامه ریزان فرهنگی کشور برای همه اجزاء فرهنگ برنامه ۵ ساله تدوین کرده‌اند، تصریح کرد: در برنامه‌های اول و دوم توسعه، بخش فرهنگ به شکل تفکیک شده مد نظر قرار نگرفته است.

فلاح گفت: در برنامه سوم توسعه کاهش تصدی دولت، واگذاری امور به مردم و مشارکت مردمی در عرصه فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی مورد توجه برنامه ریزان فرهنگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه چهارم توسعه اظهار کرد: این برنامه با رویکرد دانایی محوری بخش فرهنگ به فصل فرهنگ نامگذاری شده، اما دولت آن را لازم‌الاجرا نشمرده و بخش فرهنگ از این برنامه نصیب چندانی نبرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با انتقاد از اینکه در برنامه پنجم توسعه تنها پنج خط به فرهنگ اختصاص یافته است، گفت: در برنامه پنجم، دولت تکلیفی جز توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش فرهنگ برای خود احساس نکرده است.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر برنامه پنجم توسعه روزهای واپسین خود را طی می‌کند و روزهای تدوین برنامه ششم توسعه پیش رویمان است، گفت: باید تلاش کنیم تا مطالبات اهل قلم، فرهنگ و نشر و اندیشه در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان به ویژه نویسندگان، گفت: اما این حمایت نباید به شکل خرید کتاب و انبار کردن آثار آنها به شکل کتابخانه‌ای باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه نباید بودجه سالانه بر اساس عملکرد سال قبل از آن تنظیم شود، افزود: باید بودجه سنواتی براساس آرمان و سند چشم انداز ۱۴۰۴ اختصاص یابد.

فلاح با اشاره به مشکلات استان کرمان در زمینه‌های مختلف و تلاش سردار سازندگی در امر سدسازی، خاطرنشان کرد: از نویسندگان تقاضا می‌شود در اهمیت آب و صرفه‌جویی در این مایه حیات مقاله بنویسند و برای شکوفایی استان تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز