خبرگزاری کار ایران

فرماندار فاریاب:

احداثسد بتونی موردان، بحران آب را حل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۹۶۸

با توجه به حاصل‌خیز بودن خاک شهرستان فاریاب، برای حل مشکلات آب شرب و کشاورزی آن نیاز به احداثسد بتونی موردان است.

فرماندار شهرستان فاریاب با بیان اینکه احداثسد بتونی موردان، بحران آب این شهرستان را حل می‌کند، گفت: به سبب این خاک حاصلخیز، قابلیت کشت انواع محصولات در این منطقه وجود دارد.

به گزارش ایلنا ازکرمان، امیری افزود: با توجه به کمبود آب در این شهرستان، نیاز به ایجاد سد بتونی از محل بارش‌های سالیانه ضروری است.

وی با بیان اینکه مطالعات این سد حدود ۱۵ سال قبل انجام شده است، اظهار کرد: متاسفانه در این مدت به سبب عدم شناخت و غیربومی بودن مدیران پیشین، این مطالعات‌‌ رها شده بود.

وی تاکید کرد: فعالیت اصلی فرمانداری فاریاب، ادامه مطالعات و به اجرا رساندن پروژه سد بتونی در تنگ موردان فاریاب است.

وی با اشاره به اینکه اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار و مکانیزه از دیگر اقدامات مورد نیاز این شهرستان است، گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی شهرستان فاریاب را می‌توان با میزان آب کمتر تولید کرد.

امیری خاطرنشان‌کرد: به تازگی مستنداتی از وجود بحران آب در فاریاب به همراه راه‌های مقابله با آن به استانداری کرمان ارائه شده تا به عنوان الگویی برای دیگر شهرستان‌های استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز