خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کرمان؛

نقش ۵۶ درصدی موتورسواران در تصادفات فوتی درون‌شهری

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۵۴

در سه ماهه اول امسال، راکب و یا ترک‌نشین موتورسیکلت‌ها در تصادفات منجر به فوت شهرهای استان، ۵۶ درصد نقش داشته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: در حوادثرانندگی دو نوع گزارش داریم یکی گزارش کشته شدگان تصادفات رانندگی که پزشکی قانون آما را اعلام می‌کند و نوع دوم گزارش ما درباره تعداد کشته‌شدگان در صحنه هستند.

به گزارش ایلنا ازکرمان، سرهنگ مسعود غفوریان در جمع خبرنگاران افزود: در زمینه فوت‌شدگان تصادفات بر اساس اعلام پزشکی قانونی در مقایسه کلی بین سه ماه نخست سال جاری نسبت به سه ماه سال گذشته در مجموع یک نفر کاهش تلفات در درونشهرهای استان کرمان داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در سه ماه جاری، ۵۱ کشته و در سه ماه سال گذشته ۵۲کشته در حوادثدرون‌شهری استان کرمان داشتیم که تقریبا دو درصد کاهش تلفات درونشهری در استان کرمان اتفاق افتاده است.

غفوریان با اشاره به اینکه شهرستان کرمان بیشترین کاهش کشته‌های درون شهری نسبت به سال قبل را داشته است، ادامه داد: شهرستان رفسنجان بیشترین افزایش را در زمینه فوت‌شدگان حوادثرانندگی درون‌شهری به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال گذشته ۵۶ فقره تصادف فوتی در صحنه تصادف رخ داده که در سال جاری این آمار به ۳۹ فقره تصادف فوتی در صحنه رسیده که در سال جاری ۱۷ فقره کاهش تصادف منجر به فوت داشته‌ایم که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش تصادفات فوتی در صحنه بوده است.

غفوریان عنوان کرد: حوادثرانندگی منجر به جرائم در سه ماه سال جاری نسبت به سه ماه سال گذشته۳۵ درصد افزایش داشته و همچنین تعداد مجروحان ۳۵ درصد نسبت به سه ماه نخست سال گذشته افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در صحنه تصادفات ۲ هزار و ۲۶ نفر مصدوم داشته‌ایم که برای آن‌ها درکلانتری‌های استان کرمان پرونده تشکیل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در حوادثرانندگی حادثه‌ساز مانند نبستن کمربند ایمنی، سرعت غیر مجاز، سبقت به چپ و… در مجموع نسبت به سه ماه نخست سال گذشته ۲۸ درصد افزایش برخورد در سراسر استان کرمان داشته‌ایم و در سایرتخلفات مانند پارک دوبل، سد معبر، ورود کامیون به شهر و… نسبت به سه ماه نخست سال گذشته ۲۳ درصد افزایش برخورد صورت گرفته است.

غفوریان با اشاره به اینکه در مجموع کل اخطاریه صادر شده برای رانندگان متخلف ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته ابراز داشت: در مجموع ۵۵ درصد کل برگه‌های جریمه‌های صادر شده در سال جاری مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سه ماه سال گذشته ۳۰ درصد توقیف خودروو ۱۰ درصد افزایش توقیف موتورسیکلت را در استان کرمان داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان افزود: ما در راهنمایی و رانندگی دو نوع تحلیل داریم یکی بر اساس فوت شدگانی که پزشکی قانونی اعلام می‌کند و دیگری بر اساس آمار تلفات در صحنه تصادف و آنچه که کار‌شناسان ما اعلام می‌کنند.

سرهنگ غفوریان گفت: ۴۷ درصد فوت شدگان عابر پیاده بوده‌اند و شش درصد فوت شدگان به علت واژگونی وسیله نقلیه با شئ ثابت جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: ۵۹ درصد کسانی که فوت کرده‌اند حوادثآن‌ها در مسیر اصلی رخ داده و ۴۱درصد در مسیرهای فرعی جان خود را از دست داده‌اند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: افرادی که بین ۱۸ تا ۲۹ سال دارند با ۲۶ درصد، بیشترین کسانی بودند که جان خود رادر حوادثرانندگی از دست داده و ۹۱ درصد فوت‌شدگان حوادثرانندگی آقایان و ۹ درصد خانم‌ها می‌باشند.

رئیس پلیس راهور استان اظهار داشت: ۴۷ درصد کسانی که جان خود را در حوادثرانندگی در سه ماه نخست سالجاری از دست دادند، عابر پیاده بوده و ۳۲ درصد راننده یا سرنشین موتورسیکلت یادوچرخه، ۹ درصد رانندگان سایر وسایل نقلیه و سه درصد سرنشین وسایل نقلیه دیگر به غیر از موتورسیکلت و دوچرخه بوده‌اند.

غفوریان ابراز داشت: ۵۶ درصد از تمام کسانی که جان خود را از دست داده‌اند یا ترک‌نشین یاراننده موتورسیکلت بوده‌اند.

وی یادآور شد: مهم‌ترین معابر درون شهری استان کرمان بر اساس فوت افراد بلوارشهید صدوقی کرمان، بلوار امام رضا(ع) شهر کرمان، خیابان خواجو سیرجان، بلوار امامرضا(ع) رفسنجان، بلوار هلیل جیرفت و بلوار خلیج فارس بم محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان بیان داشت: بر اساس وقوع تصادفات در سه ماهنخست سال جاری مجموعا یک هزار و ۶۶۰ فقره تصادفات فوتی و جرحی در استان کرمانداشته‌ایم که ۳۹ فقره تصادفات فوتی در صحنه بوده و یک هزار و ۶۲۱ فقره جرحیرخ داده است.

غفوریان خاطر نشان کرد: ۴۱ نفر در صحنه تصادفات فوت کرده‌اند و دو هزار و ۲۶ نفرمصدوم و بستری شدند.

وی عنوان کرد: ۶۵ درصد برخورد حداقل دو یا چند وسیله نقلیه با یکدیگر، ۲۷ درصد عابرپیاده، سه درصد شی ثابت، و پنج درصد واژگونی در شهرهای استان کرمان داشته‌ایم.

غفوریان گفت: در ۵۶ درصد از حوادثرانندگی موتورسیکلت‌سواران یک طرف تصادفات بوده‌اند که۱۵ نفر از این موتورسیکلت‌سواران جان خود را در صحنه حادثه از دست دادند و سهم آن‌ها ۳۸ درصد از کل کشته‌شدگان در صحنه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: عدم توجه به جلو با ثبت ۳۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ثبت ۲۴ درصد و عدم توانایی در وسیله نقلیه با ثبت ۱۳ درصدبیشترین علل وقوع تصادفات در شهرهای استان کرمان است.

وی بیان داشت: پرحادثه‌ترین ساعات در شهرهای استان کرمان که منجر به تصادف و فوت شدهدر ابتدا بین ساعت ۱۶ بعد از ظهر تا ساعت ۲۰ شب بوده که ۳۲ درصد کشته‌شدگان راشامل می‌شود و بعد از آن هم بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ بوده که ۲۳ درصد را شامل می‌شود.

غفوریان یادآورشد: مهم‌ترین شهر‌ها از نظر وقوع تصادفات بعد از کرمان به ترتیب شهرهای سیرجان، رفسنجان، بم و جیرفت قرار دارند.

وی گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۱۸۷ جلد گواهینامه افرادی که از حد حساب نمره منفی گذشته توقیف شده‌اند و یک هزار و ۴۵۱ دستگاه خودرو که جرائم آن‌ها از یک میلیون تومانب یش‌تر است در استان کرمان توقیف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز