خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

معیار بهبود کیفیت آموزش، سنجش و ارزشیابی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۱۴

کار ارزشیابی و جایگاه آن در آموزش و پرورش به عنوان مکانی مقدس و محترم است و درامتحانات عصاره ی آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان کرمان در دیدار با کارکنان اداره سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش استان گفت: معیار بهبود کیفیت آموزش، سنجش و ارزشیابی است.

به گزارش ایلنا از کرمان، جهانگیری با بیان اینکه ارزشیابی نقطهٔ عطفی درنشان دادن میزان موفقیت دانش آموزان است افزود: درجریان ارزشیابی باید سعی شود فضای روانی مناسب وبدون اضطراب برای دانش آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ارزشیابی وسیله‌ای مناسب برای تفهیم هدف‌های درسی به دانش آموزان است اظهار داشت: اصطلاح سنجش به معنای فرایند جمع آوری اطلاعات درباره عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان به منظور تصمیم گیری آموزشی در ارتباط با نحوه کمک به تعمیق و بهبود اصطلاح یادگیری است.

وی ضمن اشاره به اینکه صرفه جویی در هزینه‌های آموزش و پرورش و استفاده از منابع موجود به منظور کیفیت بخشی به فرایند تعلیم وتربیت یک اصل است، از تجمیع ۸۲۹حوزه اجرای امتحانات نهایی در خرداد ۹۱به ۳۹۵حوزه در خرداد ۹۳وتجمیع ۳۱حوزه تکثیر درخرداد ۹۱به ۱۷حوزه تکثیر درخرداد ۹۳خبر داد.

جهانگیری براستفاده از تکنیک‌های جدید الکترونیکی در برگزاری و تصحیح امتحانات به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز