خبرگزاری کار ایران

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمان:

فضای شاد مدارس استثنایی، بازدارنده عوارض ناشی از معلولیت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۱۸

اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می‌شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در جلسه کارگروه بررسی طرح مدرسه شاد، ویژه مدارس استثنایی استان گفت: فضای شاد مدرسه استثنایی بازدارنده عوارضناشی از معلولییت است.

به گزارش ایلنا ازکرمان، ذوالعلی افزود: بایستی بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه‌های مثبت ایجاد کرد.

وی ضمن اشاره به سخن حضرت علی(ع) که فرموده‌اند «(مواقع تفریح و شادمانی فرصت است) گفت: مدرسه مکانی است که می‌تواند احساس شادی، لذت و شور وشوق را در بین دانش آموزان به وجود آورد.

ذوالعلی اظهار داشت: اساساً آموزش بدون شور و شوق هیچ معنایی ندارد و در فرآیند یادگیری - یاددهی نیز اثر منفی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می‌شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است

وی خاطرنشان کرد: با توجه به معلولیت دانش آموزان استثنایی و محدودیت‌هایی که این معلولیت‌ها در اجتماع و محیط خانواده برای این دانش آموزان ایجاد کرده است، مدارس استثنایی باید شاد و نشاط آور و به دور از یکنواختی و روز مرگی باشند.

ذوالعلی افزود: هدف اصلی از اجرای طرح مدرسه شاد، تسهیل درآموزش، تعمیق دریادگیری، تنوع در تدریس و ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین معلمان و دانش آموزان استثنایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز