خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان؛

برگزاری مسابقات ملی مهارت معلولین با هدف کشف استعدادهای حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۲۵

نخستین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه، افراد دارای معلولیت در چهار رشته طراحی گرافیک رایانه‌ای، خیاطی، کارور WORD و کنده‌کاری روی چوب برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان از آغاز ثبت نام مرحله استانی نخستین دوره مسابقات ملی مهارت در راستای شکوفایی مهارت جوانان توانمند معلول تا ششم مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمان، ابراهیمی‌نژاد هدف از برگزاری این مسابقات را کشف استعدادهای حرفه‌ای افراد دارای معلولیت و شناسایی استعدادهای بر‌تر نخبگان مهارتی در میان این قشر از جامعه و تشویق نخبگان معلول جهت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و انتقال دستاورد‌ها عنوان کرد.

وی افزود: نخستین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه، افراد دارای معلولیت در چهار رشته طراحی گرافیک رایانه‌ای، خیاطی، کارور WORD و کنده کاری روی چوب برگزار خواهد شد و تا ششم مرداد جهت ثبت نام فرصت وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم شکوفایی استعدادهای معلولان گفت: برگزاری مسابقات پارا المپیاد مهارت فرصت مغتنمی جهت آشنایی بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف با نخبگان مهارتی دارای معلولیت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، آموزش‌های مهارتی را پلی میان توانمندسازی و اشتغال‌زایی این قشر جامعه دانست و بیان کرد: دارا بودن کارت معلولیت، دارا بودن شرایط جسمانی و سلامت روانی منطبق با شاخص‌ها و الزامات کمیته بین المللی مسابقات مهارتی این گروه از شرایط ثبت نام متقاضیان در مسابقات ملی مهارت افراد دارای معلولیت است.

ابراهیمی‌نژاد گفت: مرحله استانی به صورت آزمون کتبی در ۱۷ مرداد ماه سال جاری و مرحله کشوری به صورت آزمون عملی از تاریخ نهم تا دوازدهم شهریور ماه برگزار می‌شود.

مسئول آموزش‌های مهارتی استان کرمان افزود: زمان ثبت نام متقاضیان این مسابقات همزمان با هفته مهارت و بهزیستی، به صورت الکترونیکی از طریق پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آدرس: advari. irantvto. ir صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری هفته مهارت وکارافرینی از۱۱ الی ۱۷ مردادماه گفت: از خانواده‌های معلولان برای بازدید از آموزش‌های مهارتی دعوت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز