خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان خبرداد:

عدم پرداخت عوارض توسط پزشکان طی چند سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۷۶۰

از سال ۸۳ شورای اسلامی شهر عوارض خدمات شهری را وضع کرد که برای پزشکان متخصص حدود یکصدهزار تومان در سال بود و در سالهای اخیر به ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان رسیده است

کرمان - ایلنا: فرماندار کرمان با اشاره به عدم پرداخت عوارض توسط پزشکان در چند سال گذشته اذعان داشت: از همه کسانی که در شهر خدماتی ارائه می دهند خصوصاً قشر پزشک که در مداوای بیماران تلاش می کنند و جزء سرمایه های ما محسوب می شوندو کلیه صنوف و اتحادیه ها و مراکز تجاری تقاضا می کنیم با پرداخت عوارضی که برای خود آنها هزینه می شود شهرداری را یاری نمایند.

به گزارش ایلنا از کرمان، توحیدی افزود: از سال ۸۳ شورای اسلامی شهر، عوارض خدمات شهری را وضع کرد که برای پزشکان متخصص حدود یکصدهزار تومان در سال بود و در سالهای اخیر به ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان رسیده است، این عوارض با وجود تذکرات مکرر شهرداری و مکاتبات آنها بنا به هر دلیلی تا کنون پرداخت نشده و همین باعثتلمبار شدن آنها شده است

وی تاکیدکرد: این عوارض حق کارگری رفتگری است که خیابان محل کار آنها را جارو کرده، زباله های آنها را جمع آوری و به خارج از شهر منتقل می کند حقوق این رفتگر از همین عوارض پرداخت می شود

توحیدی گفت: میزان وجهی که از صاحبان بنگاه های اقتصادی، معاملاتی و واحد تجاریکه محل کسب درآمد آنها همین شهر است اخذ می شود در مقایسه با درآمدی که آنها از برکت همین مکان ها بدست می آورند رقم بسیار ناچیزی است، مبلغ ۳۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان در طول سال برای اصناف و مغازه های که در خیابانهای مهمی مثل شریعتی واقع شده اند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل موقعیت این خیابان و جمعیتی که روزانه از آن عبور می کنند از درآمد مناسبی برخوردار شده اند قابل ذکر نیست ضمن اینکه بخشی از این وجه مستقیماً می تواند رونق کار آنها را بالا ببرد بطور مثال صرف ساخت پارکینگی شود که امکان حضور خریداران را بیشتر می نماید.

وی یادآور شد: برخی افراد و اتحادیه ها بدهی های چند میلیارد تومانی به شهرداری دارند و همین باعثشده تا شهرداری در پرداخت حقوق کارگران زحمتکش خود هم دچار مشکل شود.

فرماندار کرمان گفت: همه کسانی که در یک شهر زندگی می کنند باید در پرداخت هزینه های خودشان سهیم باشند.

توحیدی گفت: حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه های شهرداری باید از شهروندان اخذ شود.

وی اظهار داشت: همه کسانی که در یک شهر زندگی می کنند باید در پرداخت هزینه های خودشان سهیم باشند، شهر مانند یک موجود زنده است باید مورد رسیدگی قرار گیرد، مباحثی مانند نظافت شهر، فضاهای سبز و پارکها، مسائل ترافیکی، عمران شهری و… موضوعاتی هستند که باید با همکاری و همراهی مردم خصوصاً کسانی که شهرمحل کسب درآمدشان محسوب می شود تامین شود.

وی تصریح کرد: کرمان در مقایسه با شهرهای هم جمعیت خود بودجه بسیار پایینی دارد. بودجه سال گذشته شهر کرمان با جمعیت شناور ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر در روز، یک دهم شهر شیراز و یک بیستم شهر اصفهان بوده است.

فرماندارکرمان ادامه داد: اگرماانتظار خدمات خوب ازمتولیان داریم بایدهمکاری کنیم اگرانتظار داریم شهرماهم دارای تقاطع های غیرهمسطح باشد اگرانتظار داریم عبور و مرور ایمن وآسانی درشهر برقرار باشد واگر میخواهیم تصادفات کمتری در شهر و درتقاطع هایT شکل داشته باشیم باید همراهی وکمک کنیم.

وی درخصوص استفاده از اهرم ها و راههای دیگری به منظور اخذ عوارض از افراد بدهکار گفت: کمیسیون ماده ۷۷ که متشکل از نمایندگانی از سه دستگاه قضایی، اجرایی و شورای شهر است و کار رسیدگی به پرونده افراد و صنوفی که عوارض خدمات شهری خود را پرداخت نکرده اند را انجام می دهد که رای صادره از این کمیسیون جنبه قضایی داشته مطابق آن می توان دارایی های افراد را بلوکه و یا محل کسب آنها پلمپ و اموال آنها متوقف و حق و حقوق شهرداری را از آن کسر کرد لکن سعی ما بر این است که با تعامل توجیه و توضیح کار پیش رود.

فرماندار کرمان اضافه کرد: انتظار ما این است که با کمک مردم بتوانیم بودجه شهری را در سال جاری حداقل دو برابر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز