خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان خبر داد:

پایان داوری جشنواره‌های هشت‌گانه رضوی مرحله‌ی استانی

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۹۳۶

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان از پایان داوری بیش از ۴۸۰ اثر تولید شده ی جشنواره های هشت گانه کودک و نوجوان رضوی در مرحله‌ی استانی خبر داد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: با توجه به رویه جدید برگزاری جشنواره های رضوی در کانون، از اسفند ماه سال گذشته فراخوان و شیوه نامه ی این جشنواره ها علاوه بر مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان در بسیاری از دستگاه های اجرایی و فرهنگی نیز اطلاع رسانی شده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، علیزاده فراهم آوردن فرصتی برای آشنایی و انس کودکان و نوجوانان با سیره و سبک زندگی امام رضا(علیه السلام) را از جمله اهداف برگزاری جشنواره‌های هشت‌گانه رضوی عنوان وافزود: در مرحله ی نخست، آثار تولید شده در بخش های مختلف در مراکز کانون داوری و بیست درصد آثار به دبیرخانه جشنواره در دفتر استان ارسال شده است.

وی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه استانی شامل ۲۰۸ اثر داستان کوتاه و خاطرات رضوی، ۱۰۲ اثر شعر کودک و نوجوان رضوی و ۳۲۵ اثر نقاشی است.

وی تصریح کرد: ۹ نشریه الکترونیکی و ۵۲ نشریه کاغذی رضوی به همت ۲۴۹ کودک و نوجوان خلق و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، و در این میان هفت تحقیق و پژوهش رضوی و ۱۹ اثر در حوزه نمایش عروسکی شامل(۳ نمایش عروسکی، ۸ نمایشنامه نویسی و ۸ نمایشنامه خوانی) ازدیگر آثار راه یافته به بخش استانی این رقابت است.

مدیرکل کانون کرمان قصه گویی رضوی را از جمله جشنواره های ویژه مربیان عنوان کرد و گفت: بیست لوح فشرده قصه گویی مربیان مراکز در مرحله ی استانی داوری و نفرات برگزیده انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم داوری این جشنواره متشکل از کارشناس مسوولان، کارشناسان و مربیان باتجربه کانون است و پس از داوری و ارزیابی آثار در مرحله استانی در نهایت از هر بخش هشت درصد از آثار برگزیده به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) در تهران ارسال می شود.

مدیر کل کانون کرمان ضمن قدردانی از تلاش و حضور گسترده اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون برای شرکت در جشنواره های هشت گانه رضوی یادآور شد: همزمان با دهه کرامت طی مراسمی از برگزیدگان استانی و کشوری این جشنواره تجلیل خواهد شد.

فعالیت ‌های کودک و نوجوان جشنواره رضوی امسال در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(علیه‌السلام) در قالب یک جشنواره با ۸ موضوع ملی با عنوان‌های «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه ‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌ گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز