خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کرمان:

پشت میز نشینی خطر امروز جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۱۵

نماینده ولی فقیه بر لزوم تغییر فرهنگ پشت میزنشینی در جامعه یاد کرد و آن را خطری برای جامعه دانست.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در دیدار با مسئولان فنی و حرفه‌ای استان به مناسبت هفته مهارت یکی از مشکلات مهم در جامعه را مسئله اشتغال دانست.

به گزارش ایلنا از کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری، فرهنگ پشت میز نشینی در ادارات را خطرناک توصیف کرد و افزود: امروز کار فقط در ادارات دولتی تفسیر نمی‌شود و هر کس تحصیلات دانشگاهی دارد نباید لزوما وارد ادارات شود و باید مفهوم کار به درستی در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه کرمان به نیاز صنعت و کشاورزی به نیروی متخصص اشاره کرد و افزود: باید دو مسئله تخصص و تعهد به عنوان دو موضوع اساسی برای حل مشکلات جامعه در کشور مطرح و برای آن‌ها برنامه ریزی شود تا مشکلات جامعه حل شود.

وی با انتقاد از استخدام ۳۰ هزار نفر در دولت گذشته آن را بدون برنامه ریزی اعلام کرد و گفت: دولت باید برای حل مشکل بیکاری در جامعه برنامه ریزی کند اما این امر به معنای ایجاد شغل اداری نیست.

آیت الله جعفری حل مشکل بیکاری در جامعه را زمان بر دانست و افزود: حل مشکل بیکاری نیازمند وقت لازم و برنامه ریزی و مدیریت صحیح است و البته برای حل آن نیاز به زمان لازم است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع مهارت آموزی در جامعه تصریح کرد: امروز جامعه نیازمند نیروهای متخصص در حوزه‌های مهارتی است و باید در زمینه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای منشا خیرات و برکات زیادی برای جامعه است.

امام جمعه کرمان در ادامه به بسیج مردمی در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی نیز با وجود همه کمبود‌ها و مشکلات مردم با بسیج همه جانبه مشکلات را پشت سر گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: امروز مدعیان حقوق بشر با سلاح‌های ممنوعه زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون می‌کشند و مجامع بین الملل نیز سکوت کرده‌اند.

آیت الله جعفری سکوت سران کشورهای عرب در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیسم را بی‌شرمانه توصیف کرد و افزود: در حالی که بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین در مقابل این فاجعه عکس العمل نشان داده‌اند اما بعضی کشورهای عربی سکوت کرده که این امر باعثننگ است.

وی همه توطئه‌ها در سوریه، عراق و فلسطین را با هدف نابودی انقلاب ایران اعلام کرد و اظهار داشت: امروز شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران به خاطر جنایت‌ها و شیطنت‌های آمریکا در دیگر کشور‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان همچنین عصر را جاهلیت مدرن نامید و گفت: امروز به اسم حقوق بشر و آزادی بیان در دنیا جنایت‌هایی انجام می‌شود که در زمان جاهلیت پیامبر نیز وجود نداشته است.

هفته ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ۱۱ الی ۱۷ مردادماه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز