خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان خبر داد؛

افتتاح مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی در شهریور ماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۳۸

مجموعه نمایشگاهی کرمان با وسعت ۱۰ هزار متر مربع که ۶ هزار متر آن را فضای مسقف تشکیل داده مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های استان خواهد بود، ۹۵ درصد از کار احداثنمایشگاه در فاز اول به پایان رسیده است.

فرماندار کرمان گفت: در بحثصنعت خودروسازی، کرمان حدود ۲۰ سال است که فعالیت می کند این خودروها در سایر استانها در معرض دید قرار می گیرند لکن هنوز هیچ نمایشگاه تخصصی خودرو در کرمان برگزار نشده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، توحیدی در جلسه هماهنگی افتتاح محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمان گفت: به لطف خداوند و همت دست اندرکاران در شهریور ماه سال جاری شاهد افتتاح مجموعه نمایشگاه های بین المللی کرمان خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که چندین میلیارد سرمایه که در این مجموعه هزینه شده بود، سال‌ها بلااستفاده مانده بود، افزود: این پروژه با این سرمایه عظیم به دلیل پاره ای امور جزئی سالها متوقف مانده بود ولی به همت مسئولین و پیگیری های استاندار محترم ادامه فعالیت آن از سر گرفته شده است و امیدواریم در شهریور ماه بخش اعظم آن افتتاح شود تا مردم بتوانند از مزایای این گونه مراکز نمایش و عرضه محصولات بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: استان کرمان در تولید برخی محصولات، صنایع و معادن توفیقاتی دارد لکن هنوز نتوانسته است نمایشگاه درخوری برای ارائه آنها برگزار نماید این در حالیست که برخی استانها با وجود اینکه تولیدی ندارند با دعوت از سایر استانها و یا کشورها نمایشگاه های قابل ملاحظه ای برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در بحثصنعت خودروسازی، کرمان حدود ۲۰ سال است که فعالیت می کند این خودروها در سایر استانها در معرض دید قرار می گیرند لکن هنوز هیچ نمایشگاه تخصصی خودرو در کرمان برگزار نشده است.

توحیدی خاطرنشان کرد: مجموعه نمایشگاهی کرمان با وسعت ۱۰ هزار متر مربع که ۶ هزار متر آن را فضای مسقف تشکیل داده مکان مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندیهای استان خواهد بود.

وی یادآور شد: برخی امکانات رفاهی و بهداشتی، آبسردکن، اغذیه فروشی و… در حال آماده سازی برای رفاه حال بازدیدکنندگان است.

رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی کرمان نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: نمایشگاه ها سبب تحرک زیادی در اقتصاد منطقه می شوند و علاوه بر معرفی توانمندی های آن محل رونق حمل و نقل، توریسم، بازار و… را به دنبال خواهند داشت.

سخی تصریح کرد: نمایشگاه ها یکی از زیرساخت‌های صنعت و تجارت محسوب می شوند از سال ۸۶ هم برای توسعه صنعت و تجارت استان عملیات احداثاین نمایشگاه آغاز شد.

وی ابراز داشت: ۹۵ درصد از کار احداثنمایشگاه در فاز اول به پایان رسیده است.

در ادامه مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی کرمان نیز با اشاره به وسعت زیاد استان بیان داشت: استان کرمان از وجود سایت نمایشگاهی که از الزامات صنعت و تجارت است محروم بود مجموعه فعلی با دو سالن ۳۰۰۰ متری، سازه منحصر به فردی برای این منظور ایجاد می نماید.

میرزایی اضافه کرد: در فاز دوم راه اندازی یک سیتی سنتر، رستوران و امکانات جانبی دیگری اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجوز برگزاری ۱۴ نمایشگاه تا کنون اخذ شده و در شهریور ماه بعد از افتتاح، نمایشگاه توانمندی های تولیدی و اقتصادی استان را خواهیم داشت در مهر دو نمایشگاه خودرو و ساختمان و تجهیزات ساختمانی و درآبان نمایشگاه مبلمان اداری، دیوار و کف پوش برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز