خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان؛

در سال جاری ۱۸ کاروان به حج اعزام می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۲۲

در سال جاری ۱۸ کاروان درقالب افراد۱۳۵ نفره، ۱۱۵ نفره و ۱۶۰ نفره به حج اعزام می‌شوند.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان طی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته حج و دولت و همچنین گرامیداشت روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: در سال جاری ۱۸ کاروان درقالب افراد۱۳۵ نفره، ۱۱۵ نفره و ۱۶۰ نفره به حج اعزام می شوند.

به گزارش ایلنا از کرمان حجت الاسلام علی سازندگی افزود: روحانیونی که در خدمت این ۱۸ کاروان هستند، ۷ نفر معین و ۸ نفر معینه هستند.

وی از اعزام سه کاروان در استان سیستان و بلوچستان نیز خبر داد و افزود: کاروان‌هایی که به حج اعزام می شوند دارای ۲۴۵ یاور حاجی هستند که در طول سفر روحانی، مدیر و حاجیان را یاری می رسانند.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از وظایف، شناسایی زائران فرهیخته از طریق مدیران و روحانیان کاروان انجام می شود که مجموعا ۴ ۳ نفر زائر فرهیخته در قالب طرح مودت شناسایی شده که طی ۴ جلسه برای آنان یک دوره آموزشی مستقل انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قرار است یک بسته فرهنگی دراختیار زائران فرهیخته قرار گیرد، افزود: فرهیخته ها علاوه بر زبان مادری با زبان دیگری نیز آشنا هستند و در حدی که می توانند با زائران دیگر کشورها بصورت محاوره ای صحبت کنند که ما با آنها کار می کنیم تا در این راه توانمندتر شده و در رابطه با مسائل دینی با دیگر زائران اگر شبهه ای وجود دارد رفع شود.

سازندگی اذعان داشت: در مجموع ۱۲ جلسه برای تمامی کاروان ها در ایران تشکیل می شود که تمامی روحانیان، معین و معینه موظف هستند در این جلسات شرکت کنند.

وی عنوان کرد: علاوه بر آن، ۱۲ جلسه نیز بصورت همایش های متمرکز نیز برای بانوان داریم بطور مثال در شهرستان‌های سیرجان، زرند و رفسنجان این همایش های متمرکز تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز