خبرگزاری کار ایران

مدیریت حج و زیارت استان کرمان؛

علی‌رغم تورم در کشور عربستان، افزایش نرخ کاروان نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۶۲۴

شعار امسال حج " معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی " نامگذاری شده است.

مدیریت حج و زیارت استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته حج و دولت اظهار داشت: شعار امسال حج " معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی " نامگذاری شده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، پورشعبان طی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حج و دولت به بخش کوچکی از عملکردهای سازمان حج و زیارت استان کرمان در سال ۹۲ پرداخت و افزود: طی پنج سال متوالی در سالهای گذشته نمایشگاه حجمی حج ابراهیمی با متراژ دو هزار تا دو هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیتهای مالی که در سال گذشته وجود داشت افزایش سهمیه اختصاصی حج مفرده و تمتع صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سعی کرده ایم نیروهای ثابت کاروانهای اعزامی به عتبات و عالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شود، ابراز داشت: در سال گذشته ۶ مدیر نمونه استانی کاروانهای حج که ۲ نفر از آنان در دو سال متوالی مدیر نمونه کشوری شدند و ۴ نفر دیگر نیزبر اثر ارزشیابی از بین ۲۰ نفر انتخاب شدند.

پورشعبان همچنین افزود: تشویق مدیران، جذب نیروهای جدید، تغییر در واحد آموزشی و مجموعه علمی و کاربردی حج و زیارت در سال گذشته در دستور کار داشتیم.

وی از مجموعه علمی و کاربردی حج و زیارت که ازسال ۹۰ تاسیس شده و در حال حاضر نیز مشغول پذیرش دانشجو است، ‌خبر داد و گفت: همچنین رشته کارشناسی ارشد نیز به این مجموعه اضافه شده است.

مدیریت حج و زیارت استان کرمان به راه اندازی واحد حراست در حج و زیارت استان، اشاره کرد و بیان داشت: راه اندازی دفاتر زیارتی در اکثر نقاط محروم، برگزاری جلسات متعدد در طول سال با ارگانهای همکار، به روز رسانی تجهیزات دفتر از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری که بزودی نیز رفع مشکل خواهد شد، راه اندازی سایتهای مختلف سامانه(سامانه رزرو، ثبت نام، پیش ثبت نام، بیمه، صدور ویزا، صدور بلیط، پرواز) را از دیگر فعالیتهای این سازمان در سال گذشته برشمرد.

وی تصریح کرد: ما توانستیم در سال‌جاری ساختمان فعلی را بر اساس پی گیری‌های زیاد که شامل فضای اداری، سالن کنفرانس، آمفی تئاتر، دفتر بعثه مقام معظم رهبری به اضافه دفاتر رابط استان و دانشگاه مرکزی علمی و کاربردی است را بسازیم.

وی همچنین از آزمون جذب مدیران حج و زیارت استان خبر داد و گفت: برگزاری آزمون عوامل حج و زیارت بصورت هر ساله، همچنین برگزاری مصاحبه با عواملی که به سمت جدید تر رسیده و می خواهند به رده بالاتر بروند در برنامه این سازمان است.

پورشعبان به فیلترهایی که در چرخه کار حج و زیارت وجود دارد، اشاره کرد و افزود: کسانی که بخواهند به این چرخه وارد شوند باید از این فیلترها بگذرند تا بتوانند با اطلاعات کامل و بروز وارد عرصه عملیات شوند.

وی افزود: تعداد ۱۲۳ نفر از خانواده شهدا، ۴۰۳ نفر رزمنده، ۴۰ نفر آزاده و ۱۹۵ نفر از مجموعه جانبازان با سازمان حج و زیارت در ارتباط و همکاری هستند.

مدیریت حج و زیارت استان کرمان بیان داشت: همکاری مستقیم مدیر کاروان و مدیر دفاتر زیارتی که در کنار ۱۳۵ نفر بسیجی فعال در حال ارائه خدمات به زائرین هستند.

وی گفت: انتخاب پزشک و کمیسیون پزشکی از طرف جمعیت هلال احمر استان کرمان انجام می شود.

پورشعبان ادامه داد: در رابطه با اعزام کاروان زیارتی حج در سال جاری ۲۶۸۰ نفر زائر و عوامل اجرایی کاروانی که زائران را همراهی می کنند ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی همچنین اذعان داشت: ۲۵۶۳ نفر زائر طی ۱۸ کاروان و ۶ پرواز بوئینگ ۷۲۷ شرکت هواپیمایی ماهان که هر پرواز تعداد ۴۵۰ نفر زائر را جابجا می کنند ازاقدامات در حال انجام است.

پور شعبان اضافه کرد: اولین اعزام کاروان زائرین به حج از تاریخ ۱/۷ / ۹۳ شروع و آخرین آن نیز در تاریخ ۴/۷ / ۹۳ به مقصد جده انجام می گیرد و هنگام برگشت کاروانها نیز از مدینه به سمت استان انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه بازآموزی و آزمون عوامل حج هر ساله انجام می شود، افزود: برای صدور و اخذ ویزا نیز اقداماتی صورت گرفته که تمام زائران گذرنامه هایشان تحویل داده شده است.

وی گفت: لباس متحد الشکل زائرین انتخاب و دوخته شده و در اختیار زائران قرار گرفته و همچنین عقد قرار داد چمدان به صورت متمرکزصورت گرفته که از هفته آینده تحویل زائرین خواهد شد.

این مسئول حج و زیارت ابراز داشت: تهیه زیلو برای مردان به ۱۳ کاروان تحویل و مابقی نیز در حال تحویل است، همچنین توزیع بسته فرهنگی قریب به ۱۳۰ محصول فرهنگی که توسط موسسه بعثه تهیه شده و در اختیار زائرین قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه معاینه پزشکی زائرین تا پایان ماه مبارک رمضان به اتمام رسیده، اظهار داشت: یکی از ویژگی هایی که در حج سال جاری وجود دارد علیرغم تورمی که در کشور عربستان هست، افزایش نرخ کاروان نخواهیم داشت.

پورشعبان همچنین اشاره کرد: دریافت هزینه ثبت نام سفر زائرین در کل کشور اولین مرحله یک هفته پس از ثبت نام و سپس مابقی آن سه ماه بعد دریافت می‌شود.

وی گفت: انطباق در کاروانها منجر شد تا اعزام ۶۰ پزشک زن که افزایش ۴ برابری در کل کشور را داراست به این سفر زیارتی انجام گیرد.

وی از راه اندازی ۷ درمانگاه زن خبر داد و گفت: مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از سپرده گذاری وجوه زائرین به آنان برگشت داده خواهد شد.

مدیریت حج و زیارت استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۵ ساختمان با ظرفیت و کیفیت بالا در اختیار زائرین قرار گرفته و تعداد ۲ هزار ۶۰۰ زائر به کشور عربستان اعزام خواهند شد که در عمره مفرده نیز در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۵۴ نفر زائر بود که امسال تا پایان سال ۲۵ هزار ۸۳۱ نفر خواهد بود.

وی تعداد مدیران ثابت سال گذشته را ۸ نفراعلام که در سال جاری به ۹ نفر ارتقاء یافت.

پورشعبان با تاکید بر اینکه درسال جاری ۵۵ نفرافزایش زائر نسبت به سال گذشته را تجربه کردیم، بیان داشت: تعداد زائرین به عتبات عالیات ۴۵ هزار نفر بوده که تا ۶ ماهه سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۵۲۰ نفر از آنان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

وی گفت: جوانترین زائر استان ۱۳ سال و مسن ترین آنها نیز ۹۴ سال دارد که از استان کرمان مشرف می شوند.

مدیریت حج و زیارت استان تعداد یک هزار و ۴۰۹ نفر از آنان را زن و تعداد یک هزار ۱۵۶ نفر را مرد اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز