خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان؛

اشتغال ۸۴ هزار نفر با سرمایه گذاری اولیه ۲ هزار میلیارد ریال در بخش تعاون

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۲۴

در طی یک سال از دولت یازدهم ۴۵۰ شرکت تعاونی با اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر در استان کرمان ایجاد شده است.

به مناسبت هفته تعاون، همایش تخصصی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسؤلان جامعه به منظور پویا کردن بیش از پیش بخش تعاون با حضور‌ پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

به گزارش ایلنا از کرمان در این همایش، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان با بیان اینکه بیش از ۸۴ هزار نفر در استان با سرمایه گذاری اولیه ۲ هزار میلیارد ریالی در بخش تعاون صاحب شغل مناسب شده‌اند، گفت: در طی یک سال از دولت یازدهم ۴۵۰ شرکت تعاونی با اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر در استان کرمان ایجاد شده است.

حسن رحمانی از برگزاری ۸۳ گردهمایی و تشکیل ۲۰ کارگاه ترویج فرهنگ تعاون در طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: اداره آموزش، ترویج و تحقیقات این اداره کل، طی سال گذشته به ۴۰۰ متقاضی فعالیت در بخش تعاون، آموزش داده و از پایان نامه‌های مربوطه در مقطع کار‌شناسی ارشد نیز حمایت مالی بعمل آورده است.

وی از بررسی ۵۴۰ صورت مالی شرکت‌های تعاونی طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت عملکرد ۷۰ شرکت نیز مورد حسابرسی قرار گرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، ماهیت کار گروهی بویژه در بخش تعاون را موجب پویایی جامعه و در ‌‌نهایت توسعه کشور دانست و گفت: برخی از طرح‌های کشور همانند مسکن مهر و همچنین طرح توزیع صد‌ها هزار سبد حمایتی ویژه مدد جویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی بدون در نظر گرفتن قالب بخش تعاون اجرایی نبودند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار تعاونی با عضویت بیش از یک و نیم میلیون نفر در استان کرمان به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز