خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کرمان:

کیفیت آموزشی با ارتقاء جایگاه مدیریت آموزشی وتوانمندی معلمان محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۱۰

اطلاعات، ابتکارات(مهارت، سرعت) وویژگی‌های اخلاقی از مهم‌ترین ویژگی های معلم درقرن ۲۱ است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش متوسطه دوره اول و دوم گفت: کیفیت آموزشی با ارتقاء جایگاه مدیریت آموزشی و توانمندی معلمان، محقق می شود.

به گزارش ایلنا ازکرمان، محمد اسلامی بابیان اینکه معلم به عنوان مهم ترین عامل نظام تعلیم و تربیت است گفت: اطلاعات، ابتکارات(مهارت، سرعت) و ویژگی های اخلاقی از مهم ترین ویژگی های معلم درقرن ۲۱ است.

اسلامی بابیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای، باید مکمل نظام آموزشی باشد گفت: آموزش وپرورش باید از صورت صرفا نظری، بیرون بیاید و آموزش توام با کار باشد.

اسلامی خاطر نشان کرد: نقش و اهمیت آموزش فنی وحرفه ای، درتوسعه اقتصادی نزد کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای درحال توسعه شناخته شده است، باید با شناساندن ارزش و اهمیت آموزش های فنی وحرفه ای درطول سال تحصیلی به خانواده ها و دانش آموزان زمینه گرایش دانش آموزان را به سمت رشته های فنی حرفه ای فراهم کرد.

وی باییان اینکه آموزش و پرورش به منظور ارضای نیاز های جامعه پدید آمده است و مدارس خط مقدم جبهه تعلیم وتربیت هستند، گفت: رابطه ی مدرسه و اجتماع فرایندی تعاملی و مدام است که چناچه شکل مشارکت آگاهانه به خود گیرد باعثاثربخشی و کارایی بیشتر مدارس می شود.

معاون آموزش متوسطه ی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: مشارکت، بسترفرهنگی واجتماعی می طلبد و باید مدیران درجهت نهادینه کردن فرهنگ مشارکت درمدرسه تلاش کنند.

محمد اسلامی ضمن اشاره به اجرای موفقیت آمیز پروژه مهر درآموزش وپرورش استان کرمان گفت: مدیران مدارس، طلایه داران اجرای پروژه مهر هستند.

اسلامی با بیان اینکه مدیر توانمند می تواند زمینه کیفیت بخشی به آموزش رادر مدارس فراهم کند، گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه در ۳۹۲مدرسه استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در مدارس تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی درمدرسه به دانش آموزان، بسیاری از مشکلات جوانان وجامعه را به حداقل می رساند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان ضمن اشاره به اجرای طرح خود اتکایی درمدارس شبانه روزی گفت: اجرای این طرح باعثمهارت آموزی و استفاده مناسب از اوقات فراغت می شود.

محمد اسلامی خاطر نشان کرد: پژوهش‌سراها یکی از موقعیت های جدید یادگیری هستند که باید مدیران و والدین زمینه ی ورود دانش آموزان به این مکان های آموزشی و پژوهشی فراهم کنند.

وی تاکید کرد: معاون آموزشی ادارات، مسئول هدایت، نظارت وکنترل برکلیه ی امورآموزشی درتمامی مدارس اعم از دولتی وغیر دولتی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز