خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش ا ستان کرمان تاکید کرد:

وقت شناسی در مدارس نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۴۱

وقت شناسی باید در مدارس نهادینه و این مهارت مهم به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سیستم نقش‌آفرین در جامعه است.

به گزارش ایلنا از کرمان، جهانگیری با بیان اینکه امام خمینی(ره) در وقت‌شناسی بسیار حساس و دقیق بودند زیرا وقت خود را وقت مردم می‌دانستند، افزود: وقت‌شناسی باید در مدارس نهادینه و این مهارت مهم به دانش‌آموزان باید آموزش داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، بیان کرد: هیچ‌کاری از عدم صداقت به سرمنزل مقصود نمی‌رسد، پس باید صداقت در ادارات آموزش و پرورش سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.

جهانگیری گفت: همه افراد جامعه به گونه‌ای با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و باید اقدامات روی میز و در دید عموم مردم قرار گیرد تا زمینه حضور پررنگ همه افراد در امر تعلیم و تربیت فراهم شود.

وی صادقانه برخورد کردن با ارباب رجوع در آموزش و پرورش را یک رابطه سالم و پایدار عنوان و تصریح کرد: موفقیت در آموزش و پرورش مدیون صداقت و ایثارگری معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: امر مهم ساماندهی نیروی انسانی باید در راستای حل مشکلات معلمان باشد.

جهانگیری از انتقال ۳ هزار نیروی انسانی در نقل و انتقالات آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد و گفت: هر چه اعتراض در انتقال نیروی انسانی کمتر باشد، آموزش و پرورش در راستای عمل صادقانه حرکت کرده است.

وی با اشاره به حضور پررنگ فرهنگیان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، افزود: معلمان در همه عرصه‌ها و مشکلات پیش آمده برای نظام پیش‌قدم بوده و جانفشانی و ایثارگری خود را نشان داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر مهربانی و احترام متقابل بین معلمان، خاطرنشان کرد: برخورد معلمان باید به گونه‌ای باشد که مردم با دیدن ارتباطات اجتماعی و آداب دو معلم ضمن تشخیص شغل آن‌ها، آن‌ها را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

جهانگیری تصریح کرد: معلمان باید آنچنان مهربانانه با دانش‌آموزان برخورد کنند که دانش آموزان فکر کنند مهربان‌ترین و دلسوز‌ترین افراد برای آن‌ها معلمان هستند.

وی با بیان اینکه تعارض در درون هر سیستم یک اصل است، گفت: کار آموزش و پرورش یک کار تیمی است و همه نمی‌توانند همانند همدیگر فکر کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر راه‌اندازی نظام پیشنهادات در آموزش و پرورش استان کرمان، خاطرنشان کرد: همه باید در راستای پیشرفت آموزش و پرورش تلاش کنند.

جهانگیری اظهار کرد: وعده‌هایی که عملیاتی نمی‌شوند، نسبت به سیستم بدبینی می‌آورد و بر وعده‌های مسئولان براساس منابع موجود همواره تأکید شده است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش بدون مشارکت و همراهی دیگران به اهداف خود نمی‌رسد و همه دستگاه‌ها و نهادهای اداری باید به اعتلای آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر مدرسه‌محوری، گفت: همه تصمیمات باید مبتنی بر فضای مدرسه باشد و توانمندسازی نیروی انسانی با محوریت مدرسه انجام شود.

جهانگیری تصریح کرد: عزتمندی معلمان در افزایش حقوق نیست، بلکه عزتمندی وابسته به داشتن مهارت لازم و کافی است.

وی افزود: زمینه مشارکت اولیا با آگاه‌سازی آن‌ها از فعالیت‌های مدرسه فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، خاطرنشان کرد: نظارت در آموزش و پرورش باید دقیق و هدفمند باشد و تمرکززدایی در عمل نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز