خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان؛

آثار مشکلات و مسائل بخش کشاورزی در زندگی مردم

کد خبر : ۲۰۷۰۸۲

مشکلات و مسائلی که در بخش کشاورزی به‌وجود می‌آید، آثارش در زندگی مردم مشاهده می‌شود.

فرماندارکرمان گفت: بخش عظیمی از اقتصاد کشور ما وابسته به کشاورزی است و سرشماری کشاورزی پایه برنامه‌ریزی‌های کشور در ده سال آینده خواهد بود.

به گزارش ایلنا از کرمان، توحیدی در جلسه شورای اداری با بیان این مطلب که سرشماری عمومی کشاورزی همزمان در سراسرکشور از ۵ مهر تا ۱۸ آبان اجرا می‌شود، گفت: کشاورزی ضامن استقلال مملکت است اگر میزان دارایی‌ها و امکانات خود را در این بخش ندانیم نمی‌توانیم تصمیمات درستی بگیریم.

فرماندار کرمان با اشاره به اهمیت و نقش کشاورزی در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: پایه برنامه‌ریزی‌ها آمار است و لازمه برنامه ریزی صحیح، آمار دقیق است.

وی افزود: مشکلات و مسائلی که در بخش کشاورزی بوجود می‌آید، آثارش به طور در زندگی مردم مشاهده می‌شود.

مدیر اجرای سرشماری شهرستان کرمان ابراز داشت: اقتصاد غالب برخی شهرستانهای استان متکی به کشاورزی است، یک چهارم باغات کشور در استان کرمان است و در برخی محصولات مانند پسته و خرما، کرمان رتبه اول یا دوم را دارا است.

وی یادآور شد: کمتر موضوعی است که با فرمان مستقیم ریاست جمهوری همراه باشد و معمولاً دستورات در قالب آیین نامه‌ها و دستورالعمل ابلاغ می‌شود لکن در بحثسرشماری کشاورزی به سبب اهمیت بالای آن، فرمان اجرا و همکاری کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها توسط رئیس جمهور صادر شد.

فرماندار کرمان ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توانیم آمار درستی از میزان و نوع تولیدات کشاورزی، دستگاه‌ها و ماشین آلات موجود، میزان سطح زیر کشت محصولات، تعداد افرادی که مستقیمًا در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند و اطلاعات بسیار زیاد دیگری به منظور برنامه ریزی برای ده سال آینده این بخش بدست آوریم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری نیز گفت: سرشماری عمومی کشاورزی به مدت ۴۰ روز اجرا خواهد شد که با توجه به حجم عظیم کار و نیز وسعت زیاد شهرستان کرمان که بزرگ‌ترین شهرستان در استان به شمار می‌رود، همکاری همه مسئولین، دستگاههای اجرایی، نهاد‌ها و به طور خاص همراهی و کمک مردم و کشاورزان عزیز را نیاز دارد.

محمدی سلیمانی اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ این هشدار را به ما داد که جمعیت کشور به سمت کهنسالی پیش رفته، نرخ رشد جمعیت سیر نزولی را طی می‌کند لذا رهبر معظم انقلاب و مسئولین تدابیر لازم را اتخاذ و سیاسیتهای جمعیتی را تغییر دادند. در این سرشماری هم وضعیت فعلی کشاورزی مشخص و تصمیمات لازم برای برنامه‌های آتی اخذ خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه این سرشماری به صورت الکترونیک اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: در این طرح بسیاری از رده‌های اجرایی سرشماری حذف شده و با کمک تبلت اطلاعات وارد نرم افزارهای آماری می‌شود و در این خصوص تعداد ۵۰۰ تبلت تهیه شده است.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری کشاورزی استان اضافه کرد: در استان بیش از ۶۰۰ نفر کار اجرای سرشماری را برعهده دارند که از این تعداد ۳۰ نفر به عنوان مامور آمارگیر در شهرستان کرمان فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: نتایج حاصل از سرشماری کشاورزی به ما این امکان را می‌دهد که در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی، انواع و تعداد دام‌ها، ماشین آلات، کود، سم، سطح تحصیلات و شاخصهای جمعیتی کشاورزان و… اطلاعات مناسبی بدست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز