خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستا ن زرند؛

تشکیل کمیته‌ای برای ساماندهی امور جوانان نخبه و مستعد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۸۸

فرماندار زرند بر شناسایی و حمایت نهادها از جوانان نخبه و مستعد شهرستان تأکید کرد و پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای ساماندهی امور جوانان نخبه و مستعد شهرستان داد.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای زرند گفت: این مسابقات در سطح ملی هر ساله در سه مقطع شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و پس از آن نفرات برگزیده به المپیاد جهانی بین المللی مهارت راه می‌یابند

به گزارش ایلنا از کرمان، مداحی‌نژاد در مراسم تقدیر از نخبه طلایی مسابقات ملی مهارت افزود: مسابقات ملی مهارت مرحله کشوری نیز در شهریور ماه سال جاری برگزار شد و در ‌‌نهایت تیم استان کرمان موفق به کسب سه مدال طلا و شش دیپلم افتخار گردید که یکی از این مدال‌ها سهم آقای علی اسلامی جوان نخبه زرندی در رشته طراحی فضای سبز بود.

وی تأکید کرد: برگزیدگان این دوره و دوره قبل مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در چند رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۵ در کشور برزیل برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد

وی گفت: در همین راستا در سال گذشته و ابتدای سال جاری مسابقات شهرستانی واستانی برگزار شد و دو نفر از کارآموزان این مرکز و جوانان توانمند این شهرستان موفق کسب مقام اول و به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی اعطای مدال لوح تقدیر و استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان مرکز آموزشی و معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آن‌ها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطائی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت عنوان کرد

وی تصریح کرد: اهمیت به آموزش‌های مهارتی و نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و ارتفای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و کشف استعداد‌ها از جمله اهداف برگزاری این مسابقات بود.

مداحی نژاداستعداد و توانائی جوانان زرندی را در زمینه مهارتی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در همین راستا در سال گذشته نیز ۳ نفر از کارآموزان این مرکز در مسابقات کشوری دیپلم افتخار کسب نمودند و این نشانگر توانمندی و استحقاق بکارگیری آنان در صنایع مختلف شهرستان است.

وی با عنایت به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: رشد و توسعه کشور از مسیر اشتغال و تولید می‌گذرد، لذا با توجه به وجود نرخ بالای بیکاری در جامعه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بحثفرهنگ نیروی کار به صورت جدی دنبال شود و نسبت به رفع موانع مسیر توسعهٔ اشتغال نگاه عمیق و ریشه‌ای داشته باشیم.

مداحی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به رشد و رونق صنعتی در شهرستان در چند سال اخیر تمام سعی و تلاش مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بر این بوده که علاوه بر ترویج فرهنگ مهارت جوانان را به سمت این آموزش‌ها سوق دهیم و با اهمیت به نیاز و اشتغالزایی جوانان در واحدهای صنعتی آموزش‌های خود را گسترش داده و با حمایت مسئولین فرهنگ کار را تا حدودی تغییر داده‌ایم.

در ادامه فرماندار زرند گفت: جوانان این مرز و بوم مدیران، کارگزاران آینده و بازوانی نیرومند برای کشور هستند.

خنجری ضمن حضور در منزل علی اسلامی جوان نخبه زرندی و دارنده مدال طلا در رشته طراحی فضای سبز افزود: جوانان این مرز و بوم بازوانی نیرومند برای کشور هستند که خواستن و توانستن را معنی کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش جوانان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: ما در این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هروقت به جوانان مستعد، خلاق و پرتلاش اعتماد کردیم، در همه عرصه‌ها نتیجه گرفته‌ایم.

وی جوانان را مدیران و کارگزاران آینده کشور دانست و بر حمایت بیشتر از یافته‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آنان تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز