خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدارس باید مرکز توانمند سازی معلمان باشند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۲۵

آموزش و پرورش دستگاهی مادر و سرنوشت ساز است که حیات جامعه درآن رقم می‌خورد و همه عملکرد جامعه درگرو موفقیت این دستگاه عظیم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیریت جهادی، مدیریت برکلیه منابع است.

به گزارش ایلنا ازکرمان، ابراهیم جهانگیری در جلسه مدیران مدارس شهرستان فهرج، با بیان اینکه سال تحصیلی ۹۴-۹۳سال توانمند سازی معلمان است، افزود: مدارس باید مرکز توانمند سازی معلمان باشند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش دستگاهی مادر و سرنوشت ساز است که حیات جامعه درآن رقم می‌خورد و همه عملکرد جامعه درگرو موفقیت این دستگاه عظیم است.

وی تاکید کرد: باید همه جامعه نسبت به آموزش و پرورش حساس باشند و این حساسیت است که زمینه پیشرفت آموزش و پرورش را فراهم می‌سازد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان تصریح کرد: موفقیت آموزش وپرورش درمدرسه رقم می‌‎خورد لذا مدیران مدارس باید با برنامه‌ریزی مدون و منسجم زمینه تحقق امر " آموزش " و " پرورش " را در مدارس فراهم کنند.

ابراهیم جهانگیری اظهار کرد: معلمین تحصیلکرده، آگاه وحساس به مسائل جامعه، اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش هستند که باساماندهی موثر این سرمایه بزرگ امر تعلیم وتربیت درمدارس تحقق می‌یابد.

جهانگیری افزود: والدین دانش آموزان بزرگترین سرمایه‌گذاران آموزش و پرورش هستند که در تعالی و پیشرفت فرزندشان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند ورزید.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه به نوعی با آموزش و پرورش درارتباط هستند و هیچ دستگاه اجرایی دولت به اندازه آموزش و پرورش قدرت نفوذ درمردم را ندارد.

ابراهیم جهانگیری با بیان اینکه مشارکت اولیاء معطوف به مشارکت مادی، مالی و پولی نباشد گفت: اولیاء دانش آموزان با حرفه‌های گوناگون می‌توانند درزمینه‌های فکری، اجرایی و مادی بهترین یاوران مدارس باشند.

جهانگیری اظهار کرد: مشکلات اموزش و پرورش تنها مشکلات مادی نیست بلکه عدم بینش، نگرش، دستیابی و مدیریت فرصت‌ها از مشکلات اصلی آموزش وپرورش است.

وی افزود: امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران دراقصی نقاط کشوردرمدارس به اهتزار درآمده است و معلم تنها نماینده دولت در مناطق دوردست است.

مدیر کل اموزش وپرورش استان کرمان با بیان اینکه مدیر عمود خیمه مدرسه است گفت: مدیر باید زمینه‌ای را فراهم کند تا واژه رهبری آموزشی برایش حاکم باشد.

وی افز ود: رهبر آموزشی فردی است که با ویژگی‌های شخصی منحصر به فرد خود معلم و دانش آموزان را به سمت خودش جلب کند.

ابراهیم جهانگیری گفت: راهبرد اصلی آموزش وپرورش توسعه همه جانبه مشارکت آحاد مردم درا امر آموزش پرورش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز