خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان؛

۷۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر به اتمام رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۳۷

بسیاری از اعضای سازمان کاردان‌های فنی ساختمان سابقه طولانی و تجربه‌های بسیار گران‌بهایی دارند که می‌توانند در بحثنظام فنی و اجرایی استان بسیار موثر و کارآمد باشند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بسیاری از اعضای سازمان کاردان‌های فنی ساختمان سابقه طولانی و تجربه‌های بسیار گران‌بهایی دارند که می‌توانند در بحثنظام فنی و اجرایی استان بسیار موثر و کارآمد باشند.

به گزارش ایلنا از کرمان، مقبلی در مجمع عمومی سالانه سازمان نظام کاردانی ساختمان با اشاره به وجود افراد بسیار با تجربه‌ای در کانون کاردان‌های فنی ساختمان، افزود: در هر کجا پروژه‌ای در حال اجرا و یا در حال مطالعه است از توان کاردان‌ها استفاده شده و می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه وظیفه شما در نظام فنی و اجرایی مشخص است. در بسیاری از پروژه‌ها نقش کاردان‌ها بسیار ارزنده است و حتی در بسیاری از موارد از نظر تجربه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه جلو‌تر هستید.

مقبلی با بیان اینکه شما کاردان‌ها می‌توانید از لحاظ فنی و اجرایی بازوی پرتوانی برای نظام کار‌شناسی کشور باشید، گفت: بنابر این جایگاه بسیار ارزنده شما در حوزه نظام فنی و اجرایی کشور کاملا مشخص است.

وی افزود: قدمت سازمان نظام مهندسی کشور و به چنین سال می‌رسد. ولی قانونی که بتوانیم یک نظام فنی و اجرایی داشته باشیم که بتوان به آن استناد کنیم تا این مقطع زمانی در کشور نبوده و مسولیت‌ها هم در حوزه نظام فنی اجرایی کشور واضح نبوده است و در نظام فنی و اجرایی کشور جایگاهی برایش دیده نشده است.

وی ادامه داد: از یکی دو سال گذشته قانون جامع نظام فنی ساخت و ساز کشور در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که امید است هر چه زود‌تر این لایحه بررسی شود و به عنوان یک قانون برای اولین بار در کشور به جامعه نظام فنی اجرایی و مهندسین کشور ابلاغ گردد تا نظام صنفی و فنی و اجرایی کشور مسولیت خود را بداند.

مدیر کل راه و شهرسازی اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه استان کرمان، کاردان‌ها نقش بسیار ارزنده‌ای در حوزه‌های راه و ساختمان و سایر حوزه هاداشته‌اند که نقش سازنده سازمان نظام کاردان‌ها در اجرای مسکن مهربه خوبی مشهود است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان فرصت برای کار و توسعه استان بسیار زیاد است، گفت: توسعه حوزه مسکن که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در حوزه توسعه اقتصادی استان و در حوزه توسعه اشتغال استان داشته باشد و افرادی که این نقش را می‌‌آفرینند قطعا جامعه مهندسین کشور و جامعه سازمان نظام کاردان‌ها هستند که این تلاش را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از بحث‌های بسیار مهم برای خروج از رکود اقتصادی فعال کردن ساخت و ساز و بحثساخت مسکن برای جامعه است که می‌تواند ارزش افزوده بالایی داشته باشدو از نظر اشتغال می‌تواند برای جمعیت زیادی ایجاد اشتغال کند.

مقبلی با بیان اینکه چرخه اقتصادی بسیار بزرگی پشت این فعالیت است، گفت: اما در حال حاضر اندکی رکود وجود دارد که باید تلاش کنیم این صنف و حرفه به فعالیت بیافتد تا چرخه‌های بعدی نیز فعال شوند و معضلی که به عنوان بیکاری در جامعه وجود دارد با فعال شدن نظام ساخت و ساز به خصوص در حوزه مسکن از بین برود.

وی در خصوص پروژه‌های مسکن مهر استان گفت: در طرح مسکن مهر تا سال گذشته حدود ۳۴ هزار واحد در اسنان کرمان اجرا کردیم که ۷۰ درصد آن‌ها به اتمام رسیده و ۳۰ درصد باقی مانده با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ تا ۷۰ دصد در حال اجرا ست.

وی خطاب به کاردان‌های فنی ساختمان گفت: همه شما در اجرای این پروژه‌ها نقش ارزنده‌ای داشتید.

وی با تاکید بر لزوم بازسازی و نوسازی بافت فرسوده استان گفت: بافت فرسوده استان کرمان بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار است که در حقیقت بستر آماده‌ای برای اجرای پروژه‌ها و مسکن است.

مقبلی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها ی لازم برای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده کاملا محیاست، گفت: احتمالا قانون نوسازی و بازسازی بافت فرسوده از سال آینده عملی خواهد بود و مطابق تصمیمی که در وزارت راه و شهرسازی گرفته شده است از سال آینده تسهیلات خیلی خوبی در جهت نوسازی بافت فرسوده به متقاضیان مسکن به خصوص انبوه سازان در این بخش پرداخت خواهد شد تا بافت فرسوده از این حالت خارج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز