خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان؛

خط ریلی بم به جیرفت و هرمزگان متصل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۴۰

با راه‌اندازی مجتمع‌های پتروشیمی و فولاد، بار ترافیکی سنگینی بر جاده‌ها و بزرگراه‌های استان تحمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در حال حاضر طرح‌های راه‌اندازی مجتمع‌های پتروشیمی و فولاد توسط مشاوران در حال بررسی و امکان‌سنجی است تا بر اساس مطالعات خود شرایط را برای اجرا اعلام کنند.

به گزارش ایلنا از کرمان، مقبلی با بیان این‌که خط ریلی بم به جیرفت و هرمزگان متصل می‌شود، افزود: در حال حاضر تلاش می‌شود مسیر ریلی سیرجان به شهرهای بردسیر و کرمان نیز وصل شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان نیازمند ایجاد بزرگراه‌های جدید است، خاطر نشان کرد: این خطه از کشور در شرایطی گام‌های توسعه را در حوزه‌های صنعتی و معدنی برمی‌دارد که باید زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل درون استانی نیز ایجاد شود.

وی با بیان این‌که با راه‌اندازی مجتمع‌های پتروشیمی و فولاد بار ترافیکی سنگینی بر جاده‌ها و بزرگراه‌های استان تحمیل می‌شود، گفت: بدون شک این مسئله سبب افزایش حوادثجاده‌ای و تحمیل هزینه‌های سنگین برای نگهداری و ترمیم جاده‌ها می‌شود.

مقبلی با بیان اینکه باید از حمل و نقل ریلی برای جابه‌جایی محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی استفاده شود، افزود: در حال حاضر تلاش می‌شود مسیر ریل سیرجان به شهرهای بردسیر و کرمان متصل شود.

وی با تاکید بر اینکه اتصال ریل بم به جیرفت و هرمزگان نیز در دستور کار است، تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های مذکور توسط مشاوران در حال بررسی و امکان‌سنجی هستند تا بر اساس مطالعات خود شرایط را برای اجرا اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز