خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان؛

حضور و تلاش راهداران در جاده‌ها در فصل زمستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۱۵

در فصل زمستان برای خدمت رسانی به مسافران و باز نگه داشتن و ایجاد ترافیک روان در جاده‌ها، به حضور و تلاش بیشترو مستمر راهداران در جاده‌ها نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان بر لزوم آماده سازی به موقع ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری و لزوم فراهم کردن امکانات از جمله نمک و ماسه در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از کرمان، مقبلی در جلسه هم اندیشی راهداری زمستانی به منظور بهره‌مندی بیشتر ادارات راه و شهرسازی افزود: در فصل زمستان برای خدمت رسانی به مسافران و باز نگه داشتن و ایجاد ترافیک روان در جاده‌ها، به حضور و تلاش بیشترو مستمر راهداران در جاده‌ها نیاز است.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی محورهای استان عملیاتی چون تعمیر علائم و نصب تابلوهای هشداردهنده، اصلاح شیب عرضی و تعریض پیچ‌های خطرساز در نقاط پرحادثه به ویژه در بزرگراه‌های استان با توجه به فرا رسیدن فصل سرما افزایش یافته است.

وی مناسب‌ترین شکل کار در امر راهداری را کار تیمی برشمرد و افزود: مناسب‌ترین شکل کار در طرح راهداری زمستانی، حرکت تیمی است و تنها در جریان یک همکاری و تعامل گسترده با فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و همچنین یکدیگر است که مقدمات دست‌یابی به اهداف تعیین شده فراهم می‌شود.

وی بر تعامل نزدیک ادارت راه و شهرسازی شهرستان‌ها با پاسگاه‌های انتظامی و جلب همکاری آن‌ها در کنترل ترافیک محور‌ها هنگام بارش نزولات آسمانی، تبادل و پایش آمار و اطلاعات سوانح جاده‌ای از سوی دستگاه‌های مربوطه و تعیین نقاط حادثه خیز استان تأکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر روسای شهرستان‌ها با پلیس راه، فرمانداری و بخشداری‌ها گفت: تاکید می‌کنم تعامل خوبی با دوستان پلیس وحتما ارتباط نزدیکی با بخشدار‌ها و فرمانداری‌ها داشته باشید.

مقبلی با اشاره به اعتبارارت سال اعتبارات خوب استان در سال جاری در زمینه‌ اصلاح روکش آسفالت گفت: در سال جاری اعتبارات خوبی در حوزه اصلاح روکش آسفالت راه‌های استان داشتیم محورهایی که مشکلات زیادی داشتند، روکش آسفالت شدندو باید در سال‌های آینده هم تلاش کنیم بتوانیم اعتبارات خوبی از محل منابع ملی کسب کنیم.

وی خطاب به روسای شهرستان‌ها گفت: باید با استقرار ماشین‌آلات در جاهای حساس با تدبیر مدیریت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه در بحران‌ها و سختی‌ها تجربه به دست می‌آید، گفت: از تجربیات گذشته در جهت تسهیل در کار‌ها استفاده کنید.

مقبلی با اشاره به اینکه همیشه مشکلات با پول حل نمی‌شود، گفت: گاهی مشکلات با راهنمایی و مشورت مرتفع می‌شوند.

وی بر انجام صحیح و به موقع وظایف سارزمانی تاکید کرد و گفت: مسولیت بسیار سنگین است و باید بیش از توانتان در راستای حفظ آبروی خانواده بزرگ وزارت راه بکوشید.

وی ادامه داد: همه باید در جهت سرافرازی خانواده وزارت راه باهدف خدمت رسانی به مردم در چهارچوب وظایف سامانی‌مان بکوشیم و تلاش کنیم.

مقبلی بر حفظ حریم راه تاکید کرد و گفت: ما مالک و متولی حریم راه هستیم و باید در حفظ آن ‌‌نهایت تلاش خود را به کار ببریم.

وی از روسای شهرستان‌ها خواست نسبت به حریم راه‌ها حساسیت نشان دهند و گفت: باید گشت‌های مستمر راهداری انجام و گاردریل‌ها بررسی شود و همچنین باید بازتاب خطوط جاده‌ها را در شب کنترل کنید.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان نیز گفت: اجرای خط کشی، ترمیم آسفالت، پل‌ها و ابنیه‌ فنی، لکه گیری، روکش آسفالت، خط کشی و انجام امور راهداری به نحو احسن از جمله وظایف ماست.

منوچهری بابیان اینکه قبل از شروع فصل سرما باید دستگاه‌های راهداری، شن و نمک و راهدارخانه‌ها را برای راهداری زمستانی آماده کرد، گفت: خودتان همت کنید لوازم اولیه مورد نیاز را بخرید و پی گیر سیستم گرمایشی راهدارخانه‌ها نیز باشید.

وی افزود: باید با بارش اولین دانه‌های برف نمک پاشی را انجام داد تا از مشکلات بعد از آن کاسته شود.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه عتبارات ما کم و محدود است باید نگهداری از دستگاه‌ها را جدی بگیرید.

وی باتاکید بر اینکه در زمستان باید گشت‌های راهداری فعال‌تر شود، گفت: بیش از۱۰ هزار پل یا ابنیه فنی در استان داریم که باید سالانه دو تا سه مرتبه بازدید و تعمیرات دوره‌ای شوند تا مشکلی پیش نیاید.

وی توصیه کرد: راهدارخانه‌ها در زمستان به امکاناتی از جمله کمک‌های اولیه، البسه گرم و مواد غذایی برای مسافران در راه مانده تجهیز باشند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز