خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد:

شرکت ۴۰۰هزار دانش‌آموز در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدارس

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از شرکت ۴۰۰هزار دانش‌آموز کرمانی در انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس سراسر استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: منتخبین شورای مدرسه، باید روحیه انتقاد پذیری را در مدارس ترویج و زمینه حضور دانش‌آموزان را در تصمیمات اصلی مدرسه فراهم کنند.

به گزارش ایلنا از کرمان، جهانگیری افزود: طبق قانون و مقررات آموزش و پرورش همان‌طور که شورای معلمان و انجمن اولیا و مدیر مدرسه از ارکان اصلی تعلیم و تربیت هستند، شورای دانش‌آموزی بر طبق قانون نیز از آن مستثنی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: براساس قانون ماده ۱۸ آموزش و پرورش شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی مدرسه است.

وی گفت: کسانی که به عنوان شورای دانش‌آموزی پذیرفته می‌شوند از جایگاه قانونی تصمیم گیری درتحقق فرآیند تعلیم وتربیت درمدارس برخوردار هستند.

جهانگیری با اشاره به حضور ۵۴۰ هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان کرمان تصریح کرد: دانش آموزان توانمندی و ظرفیت‌ بالایی در آموزش و پرورش دارند، بایدزمینه استفاده از این توانمندی در راستای پیشرفت مدارس فراهم شود.

وی با بیان اینکه محتوای آموزشی، اولیای دانش‌آموزان و معلمان در تحقق اهداف تعلیم و تربیت نقش مهمی دارند، گفت: هیچ کس نمی‌تواند همانند ارادهٔ دانش‌آموزان در این امر موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: ما باید دانش‌آموزان را با هر دوبُ عد نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت آشنا کنیم.

جهانگیری اظهار کرد: شورای دانش‌آموزی با رویکرد جمهوریت است و نوعی مهارت‌آموزی برای آماده کردن دانش‌آموزان برای پذیرفتن مسئولیت در آینده کشوراست.

وی بیان کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی با محوریت مدرسه اجرا می‌شود و منتخبین شورا‌ها می‌توانند مدیران مدارس را در راستای تعالی مدیریت مدرسه یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: منتخبین شورای مدرسه باید روحیه انتقاد پذیری را در مدارس ترویج و زمینه حضور دانش‌آموزان را در تصمیمات اصلی مدرسه فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز