خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛

اساس تحول، دگرگونی در منابع انسانی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۰۸

اخلاق حرفه‌ای یکی از مسائل مهم همه جوامع بشری است که ما باید در ادارات و دستگاه‌های دولتی با توجه به نوع شغل مدنظر قرار دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: روسأی ادارات در تمام امور آموزش و پرورش منطقه خود مسئولند و باید با تمام توان و خلوص نیت برای ارتقاء و سطح تعلیم و تربیت در حوزه کاری خود تلاش کنند.

به گزارش ایلنا ازکرمان، جهانگیری در گردهمایی روسأی ادارات با بیان اینکه مدیریت اخلاق مداری مبتنی بر روابط انسانی و توانمندسازی معلمان مهم ترین موضوعات آموزش و پرورش هستند، افزود: اگر بتوانیم این دو امر مهم را به جد دنبال کنیم موجب ارتقاء و اثر بخشی و کارایی در آموزش و پرورش می شود.

وی تصریح کرد: وی با بیان اینکه دلبستگی به کار، روحیه مشارکت، ایجاد تعامل بایکدیگر، احترام به دیگران، صادق بودن، عدالت، انصاف، وفاداری و همدلی از مؤلفه های اصلی اخلاق حرفه ای هستند تأکید کرد: برای تحقق این مؤلفه های مهم در سیستم های دولتی باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خدمت گذاری، امانت داری، پیگیری، انضباط کاری، مسئولیت پذیری، مهرورزی، خوش رفتاری، بردباری، دادورزی و انصاف را از اصول مهم اخلاق حرفه ای ذکر کرد.

جهانگیری گفت: همه سازمان ها برای ارائه خدمت به مردم ایجاد شده اند و کارکنان هرسازمان در واقع خادمان مردم هستند.

وی افزود: هدف گروه در آموزش و پرورش دانش آموزان، اولیاء و جامعه است.

وی بابیان اینکه انسان باید کار و مسئولیت خود را نوعی امانت بداند گفت: معلم امانت داری است که انسان امانت اوست پس باید نهایت تلاش و ازخود گذشتگی را در راستای تکامل یک انسان داشته باشد.

وی بیان داشت: گشاده رویی، فروتنی و نرم خویی را نفوذ در دلها و پیوند قلبها است.

وی با اشاره به سخن امام علی علیه السلام که فرموده اند «برای برآوردن حاجت های مردم شکیبایی ورزید» گفت: صبر و بردباری از صفات بارز هر انسان موفقی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: بی انصافی، بی عدالتی، در ادارات باعثپارتی بازی، رشوه خواری، بدگویی و بطور کلی عدم اعتماد می شود.

جهانگیری در پایان گفت: خودکامگی، خودسری، خودرأیی و سلطه گری تباه کننده فرد و سازمان است و زمینه ی ابتکار، نوآوری و خلاقیت کارکنان را تباه می سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز